General DataComm klaagt ADC aan

Ex-partner misbruikt intellectueel eigendom

Middlebury, CT (USA) / Brussel (B)  General DataComm Industries, Inc. (GDC), klaagt ADC Telecommunications aan. Het gaat om misbruik van intellectueel eigendom van GDC Ltd in Ohio, door Pathway, Inc. en anderen. Pathway werd in juni 1999 overgenomen door ADC.

De aanklacht betreft inbreuk op drie ontwikkelingsovereenkomsten met Pathway en een consultancy-overeenkomst met Pathway's toenmalige president en aandeelhouder, inzake de ontwikkeling van (de)coderingsmodules voor videoverkeer.

In de overeenkomsten was vastgelegd dat GDC, Ltd. het intellectuele eigendom en de hieruit te ontwikkelen producten zou behouden. Pathway en andere betrokken partijen hebben het intellectuele eigendom echter gebruikt voor de ontwikkeling van eigen (de)coderingsmodules voor videoverkeer. Deze zijn nu toegepast binnen ADC's AccessPoint inbelsysteem en de Universal Media System producten.

GDC, Ltd wil ADC een verbod laten opleggen om deze producten te verkopen en wil tevens een vergoeding voor de geleden schade.

Achtergrondinformatie:
General DataComm Industries, Inc. (www.gdc.com) is een beursgenoteerde (NYSE: GDC) ontwerper, ontwik–kelaar, producent en leverancier van gecombineerde spraak-, data- en videocommunicatie–systemen voor netwerkaanbieders en grote bedrijven. De producten waaronder multiservice inbelsyste–men, switches en beheer–software, worden ingezet in 's werelds grootste, publieke ATM-netwerken. GDC heeft belangrijke afzetkanalen via vestigingen en partners in Noord- en Zuid-Amerika, Europa, het Midden-Oosten en Azië.

Informatie voor journalisten (niet publiceren):
Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met Reinards PR-Services  Claudine Reinards, +32-(0)2 358 4255, reinards.pr.services@skynet.be (B) of CSI Public Relations  Dick de Bruijn, +31 (0)516-433.666, dick@csi.nl (NL).

Deel: ' General DataComm klaagt ADC aan '