Generatie Y lost energievraagstuk 2050 op


TTA World B.V. lanceert Online Global Talent Pool

GRONINGEN, 20120508 -- Vandaag heeft TTA World de internationale website www.tta-world.com gelanceerd. Op de website presenteert energy-mindend toptalent vanuit de hele wereld zich voor het bedrijfsleven. De energieproblematiek wordt wereldwijd een steeds groter issue. De totale wereldbevolking neemt tot 2050 toe met 9 miljard mensen en de behoefte aan energie zal verdubbelen. Met alleen de huidige energiebronnen wordt de komende energiebehoefte niet ingevuld. De internationale energiesector is hierdoor naarstig op zoek naar toptalent uit Generatie Y die toekomstige energievraagstukken de reikende hand kunnen bieden.

De Online Global Talent Pool op TTA-World.com telt momenteel ruim 3.000 toptalenten vanuit topuniversiteiten als MIT, Harvard en Standford. Shell adopteert de Talent Pool in 2012 als recruitmenttool en grote energiebedrijven zoals Gasterra Eon, Tennet, Gasunie, Kema, Siemens, Grontmij  Alliander maken al een tijd gebruik van de Online Global Talent Pool. De talenten kiezen bewust voor de sector Energie en zijn naast hun kennis – middels een persoonlijkheidstest -  ook uitvoerig gescreend op hun kwaliteiten en skills. TTA World B.V. lanceert frequent nieuwe diensten, centraal staan de stimulatie van innovatie en de match tussen toptalent en bedrijfsleven. In het verlengde van de lancering TTA-World.com wordt van 4 – 8 juni in Kuala Lumpur de 1e ‘NRG Battle - World Edition’ gehouden. Toptalent gaat – voor het oog van toonaangevende bedrijven - met elkaar de strijd aan op het gebied van innovatie binnen de energiesector. Parijs (2015) en Washington (2018) staan inmiddels ook op de agenda voor een ‘NRG Battle - World Edition’.

Talenten vinden en binden
“Het is opvallend om te zien dat de energiesector nog steeds vrij traditioneel opereert”, stelt Geertje Dam, mede-eigenaar van TTA-World B.V. “Dagelijks wordt het internationale speelveld van de sector dynamischer maar energiebedrijven hebben moeite om te vernieuwen. Nieuw toptalent uit Generatie Y kan voor een impuls zorgen binnen de sector, maar bedrijven geven ons keer op keer aan dat zij het lastig vinden om echt talent te vinden en te binden. Wij weten dat 80% van het talent maar bij 20% van de studenten aanwezig is, wij representeren die  20% Global Top talents in de wereld.” TTA-World B.V. organiseert al enkele jaren zogenaamde ‘Battles’ in Europa. Toptalent gaat met elkaar de strijd aan op het gebied van innovatie. Het bedrijfsleven kan zo op een vernieuwende manier in contact komen met de nieuwe generatie innovators. Het succes van de ‘Battles’ krijgt nu een wereldwijd vervolg, specifiek gericht op de energiesector: van 4 – 8 juni 2012 wordt in Kuala Lumpur de eerste ‘NRG Battle - World Edition’ gehouden. 


Wereldwijd netwerk
“Wij merken aan alles dat wij met onze aanpak wereldwijd voorop lopen in de branche”,  vertelt Dam verder. “Wij worden veel benadert door het bedrijfsleven, maar ook studenten zelf vertellen onze dienstverlening graag verder aan medestudenten. Zeker met de inzet van social media gaat dit razendsnel. Door ons wereldwijde netwerk groeit ons aanbod van toptalent dagelijks, van schaarste van toptalent binnen de energiesector is dan ook echt geen sprake!” De opkomst van social media heeft het succes van TTA-World B.V. versneld. Overigens zijn is het niet alleen Generatie Y die gebruik maakt van Social Media. Shell heeft onlangs aangeven om een koppeling te maken met hun corporate Facebook-pagina en ook het gerespecteerde PR-bureau Edelman gaat studenten helpen bij het schrijven weblog-artikelen. Deze weblog – gericht op innovatie en energie – zorgt structureel voor interactie en binding tussen studenten en het bedrijfsleven. “Inmiddels hebben Gertjan Lankhorst (CEO van GasTerra) en Dick Benschop (president-directeur van Shell Nederland) hun medewerking aan weblog verleend. Ons doel is om talenten zo snel mogelijk te betrekken binnen de energiesector. Onze vernieuwende werkwijze loont, maar is ook nodig. Wereldwijde energieproblemen moeten zo snel mogelijk worden opgepakt. Wij helpen mee door het vinden van energy-minded toptalenten!”  


Over TTA World
The Talent Agency World B.V. bestaat uit vier verschillende business units: Battles – Consultants – Publishers – Media. Samen bieden deze business units een uitstekend pakket voor bedrijven die op zoek zijn naar en het bereiken van top  talent voor de Energie, Health en Finance  sector. TTA Battles organiseert branchegerichte ‘Battles’ waarbij top talent en gerenommeerde bedrijven samen komen om innovatie te bevorderen en top talent aan te trekken. Naast het organiseren van Battles zijn wij specialist op het gebied van talent en persoonlijkheid. TTA Consultants biedt bedrijven de  mogelijkheid om inzicht te krijgen in de potentie van de huidige talenten binnen  een bedrijf waarbij strategisch advies op het  gebied van werving en selectie wordt gegeven. TTA Publishers richt zich met het NRG Magazine, Finance Magazine en Health Battle Magazine op innovatieve onderwerpen en talent in de sector.


Deel: ' Generatie Y lost energievraagstuk 2050 op '




Lees ook