Genesys maakt mobiele klantinteractie mogelijk

Huizen, 22 februari 2000 - Genesys Telecommunications Laboratories, een

onafhankelijke dochteronderneming van Alcatel, maakt bekend dat binnenkort ook

mobiele gebruikers kunnen beschikken over de geavanceerde

klantinteractie-functionaliteit van Genesys. Genesys voert op dit moment bij

drie belangrijke Europese klanten pilotprojecten uit met on line

klantondersteuning via mobiele apparaten zoals 'slimme' telefoons. Genesys is de

eerste leverancier die draadloze contact center-functionaliteit biedt via

verschillende netwerken, apparaten en applicatiestandaards. De technologie voor

draadloos beheer van klantinteracties wordt deze week tijdens de CeBit

gedemonstreerd.

Nu de markt voor mobiele services over de hele wereld - en vooral in Europa -

groeit, kiezen gebruikers steeds vaker voor slimme telefoons en andere mobiele

apparaten met Internet-functionaliteit voor het benaderen van informatie en het

uitvoeren van on line transacties. Volgens een recent rapport van

marktonderzoeksbureau IDC (International Data Corporation) zal in 2003 het

aantal gebruikers van slimme telefoons met Internet-functionaliteit en

gebruikers van andere mobiele apparaten zoals PDA's het aantal gebruikers van

pc's met Internet-functionaliteit overtreffen. Daarnaast voorspelt IDC dat de

waarde van draadloze Internet-transacties zal stijgen van USD 4,3 miljard in

1998 tot USD 38 miljard in 2003.

Enkele belangrijke klanten van Genesys hebben meteen de kans aangegrepen om hun

voordeel te doen met de mobiele functionaliteit van Genesys, die behalve WAP

(Wireless Applications Protocol) ook andere industriestandaards ondersteunt. De

in Scandinavië gevestigde Leonia Bank, MeritaNordbanken en Sonera hebben onlangs

pilotprojecten gestart om het mobiele aanbod van Genesys te evalueren.

"Doordat wij altijd al de nadruk hebben gelegd op infrastructuur en

media-onafhankelijkheid en doordat wij een ?universal queue?-benadering hebben

van interactiebeheer, kunnen wij snel inspelen op de vraag naar draadloze

contact center-functionaliteit", aldus Alec Miloslavsky, chief operating officer

en medeoprichter van Genesys.

Roger Solin, senior director Wireless Solutions & Market Development voegt

hieraan toe: "Door de beperkte mogelijkheden van browsers kunnen mobiele

apparaten in belangrijke mate bijdragen aan een nieuwe on line ervaring, die van

cruciaal belang is voor de klantloyaliteit op de lange termijn. Door ook mobiele

gebruikers onder de klantenzorg te laten vallen, is het succes van mobiele on

line services verzekerd."

Gepersonaliseerde klantenzorg, altijd en overal

Dankzij draadloze ?call-back? kunnen mobiele klanten de klantenservice via de

browser van hun mobiele apparaat bereiken zonder off line te hoeven gaan om een

telefoongesprek te voeren, en dit bespaart hun een hoop tijd, geld en ergernis.

"Naarmate klanten zich meer bewust worden van hun keuzemogelijkheden, kunnen

bedrijven niet langer concurreren op uitsluitend product of prijs. De draadloze

contact center-functionaliteit van Genesys biedt ons zoveel concurrentievoordeel

dat wij onze klanten niet alleen een topproduct kunnen leveren, maar ook de

allerbeste telefoon- en WAP-service", aldus Simo Grohn, assistant vice president

IT e-banking Systems & Call Centre, Leonia Bank.

"In de financiële dienstverlening, een sector waar veel om snelheid draait, is

onbeperkte bereikbaarheid van essentieel belang als je tenminste je klanten wilt

behouden. Genesys geeft met zijn WAP-oplossing voor klantinteractie blijk van

een vooruitziende blik. Wij zien uit naar het moment waarop wij met deze

oplossing de relaties met onze klanten nog verder kunnen verbeteren", verklaart

Clas Almerud, product manager Mobile Services, MeritaNordbanken.

"Genesys is de onbetwiste marktleider op het gebied van contact center


-oplossingen, met een uitstekende staat van dienst als innovator. Dat is precies

wat wij nodig hebben om continu te kunnen inspelen op de wensen van onze klanten

die veel belang hechten aan verdere personalisering van klantinteracties. Door

onze interne contact center-architectuur uit te breiden met draadloze

communicatiekanalen voor klantenzorg kunnen wij elk contactmoment beheren en zo

nieuwe zakelijke kansen creëren", aldus Mika Meritahti, manager Contact Center

Architecture Development, Sonera.

About Leonia Bank

Leonia is a full-service banking and financial group. The Leonia Group consists

of Leonia Bank plc and its subsidiaries and Leonia Corporate Bank plc. Leonia

offers its products and services to retail, corporate and institutional

customers. The bank also offers a 24-hour telephone and Web Bank services.

Leonia ranks as Finland?s second largest commercial bank in terms of balance

sheet. Leonia merged with Sampo Insurance 1999 to form Sampo-Leonia, a full

service financial group. Sampo-Leonias common customer base includes almost half

of the Finnish households and 80 % of the Finnish corporations. Currently,

Leonia has more than 320 000 Web and Telephone Bank customers and is attracting

between 15000 - 20000 new accounts each month. Already 25 % of Leonia?s active

retail customers have bank keys for WebBank. Leonia?s Web Bank services will be

extended to WAP mobile phones by 1Q/2000. For further information visit Leonia

at http://www.leonia.fi

About MeritaNordbanken

MeritaNordbanken is one of the leading financial services groups in the Nordic

and Baltic Sea. With Finland and Sweden as its base, the Group develops and

markets a broad range of financial products and services for private

individuals, companies, institutions, and the public sector. The customer base

comprises about 6.5 million private individuals and more than 400,000 companies

and institutions, which are serviced through 735 branch offices and 1,000

Swedish post offices. Customers also have access to an extensive network of bill

payment ATMs and cash dispensers. Almost 2 million customers use

MeritaNordbanken's network banking services, which include its telephone bank

and PC/Internet bank. Outside Sweden and Finland, the Group is represented in

19 countries. For further information visit MeritaNordbanken at

http://www.meritanordbanken.com

About Sonera

Sonera (HEX: SRA, NASDAQ: SNRA) is an international forerunner in mobile

communications and mobile-based services and applications. By combining its

expertise in mobile communications, the Internet and service provision, Sonera

aims to develop into a global communications operator and provider of

transaction and content services. In 1999, Sonera's revenues amounted to EUR


1.85 billion and profit before extraordinary items and taxes was EUR 0.5

billion. For further information visit Sonera at http://www.sonera.com

Genesys

Genesys Telecommunications Laboratories, een onafhankelijke dochteronderneming

van het in Parijs gevestigde Alcatel, behoorde tot de pioniers op het gebied van

CTI (Computer Telephony Integration) en is thans de toonaangevende leverancier

van infrastructuur-onafhankelijke contact center-oplossingen voor bedrijven,

e-businesses en service providers. Dankzij de mogelijkheid van

interactie-integratie, ongeacht het gebruikte medium - waaronder Web en

telefoonnetwerken - staat Genesys aan de basis van consistente communicatie van

bedrijven met hun klanten. Het hoofdkantoor van Genesys is gevestigd in San

Francisco, en verder heeft de onderneming 43 verkoopkantoren over de hele

Deel: ' Genesys maakt mobiele klantinteractie mogelijk '




Lees ook