Geavanceerde Lijn Printer leveren snelheid en remote management

GENICOM's toonaangevende Intelliprint Controller architectuur wordt toegevoegd aan Impact Printer

Brussels, 16 november 1999 - GENICOM (Nasdaq: GECM) introduceert een compleet nieuw lijnprinter gamma, de 5000 serie. Door het bieden van onovertroffen snelheid en nieuwe functies voor het effectief printen van barcodes, meerzijdige formulieren, verzendetiketten, orders en facturen zijn de nieuwe lijnprinters vooral geschikt voor bedrijven in de distributie, retail, logistieke, en financiële sector.

GENICOM's impact printer familie bestaat uit een uitgebreide range werkpaarden die zonder toezicht, betrouwbaar printen. De 5050, 5100 en de 5180 printers zijn ontworpen om niet alleen snel en betrouwbaar te printen, maar ook om de productiviteit van bedrijven te maximaliseren door toevoeging van GENICOM's Intelliprint architectuur. Met de geavanceerde controller, die al gebruikt wordt in GENICOM's laser printers, kunnen de printers respectievelijk 500, 1000, en 1800 regels per minuut printen. Intelliprint heeft ook de grafische capaciteit die nodig is om barcodes en groot formaat etiketten te printen met standaard IGP en QMS grafische taal ondersteuning.

De 5000 serie ondersteunt Genicom's Remote Control Software (RCS), een grafische softwaretool waarmee netwerk- en systeembeheerders tijd en geld kunnen besparen door netwerkprinters op afstand te beheren. RCS waarschuwt beheerders door middel van e-mail of visuele of geluidssignalen en geeft direct een grafische status van SNMP-gebaseerde printers in een TCP/IP omgeving waardoor de beheerder tijdrovende bezoeken aan de printers bespaard blijft. Deze software is ook compatibel met bestaande management software op het netwerk.

De lijn wordt standaard geleverd IEEE 1284 parallel en RS232/422 interfaces alsook met twee additionele I/O poorten in elke unit. Dit geeft voor de toekomst de mogelijkheid om Ethernet, TokenRing en IBM twinax/coax netwerkkaarten te installeren. De vier interface poorten kunnen de printer delen doormiddel van automatisch 'hot port switching'. Door een uitgebreide keuze aan emulaties zijn bestaande printers eenvoudig te upgraden of te vervangen zonder wijziging van de toepassingen of de drivers.

Deze robuuste familie lijnprinters biedt betrouwbaarheid voor de meest drukke afdelingen. Door de sensoren voor 'papier op', 'papier loopt vast' en 'lint' kan er praktisch zonder toezicht geprint worden en loopt de 'down time' van de printer sterk terug. De exploitatiekosten blijven verder laag door een combinatie van lage onderhoudskosten, goedkope verbruiksartikelen en door de gebruiker vervangbare printmodules.

De 5000 serie blijft gebruik maken van GENICOM's ontwerp voor heavy-duty printers, welke als enige in de industrie een levenslange garantie heeft op het shuttle mechanisme.

De printers zijn binnen 30 dagen beschikbaar via GENICOM geautoriseerde distributeurs en value-added resellers, met prijzen vanaf 5.000 Euro.

Genicom
Genicom Corporation is een leverancier van netwerkintegratie, multi-vendor services en printers met een focus op de middelgrote, client/server markt. In omzet is Genicom de derde printerfabrikant ter wereld. Genicom ontwerpt en levert een brede lijn van high-performance seriële matrixprinters, regelmatrixprinters, paginaprinters, thermische printers en printers voor de reisindustrie. Aanvullend levert Genicom een lijn van printerbenodigdheden, onderdelen en services. Verder is Genicom de leverancier van Digital/Compaq printerprodukten. Voor meer informatie kunt u terecht op de website: https://www.genicom.com

PERSCONTACT:
Hinke de Koning Communicatie
Tel: +31 (0)187 - 470 233
E-mail: pers@dekoningcom.nl

GENICOM
Bernd van de Weteringh, Sales en Channel Manager Nederland Tel: +31 (0)73 - 645 81 50
E-mail: bernd.van.de.weteringh@genicom.nl

Hinke de Koning Communicatie