Ingezonden persbericht

Amsterdam, 5 oktober 2001

GENIE'S G-INFO SMS-SERVICE GAAT DOOR ALS BETAALDE DIENST

Nieuwsberichten naar keuze op de mobiele telefoon

Vanaf deze week gaat Genie's SMS-informatiedienst G-info een volgende fase in met het aanbieden van betaalde abonnementen. De dienst is in januari 2001 gestart en stuurt gebruikers via SMS nieuwsberichten over verschillende onderwerpen die de gebruiker zelf kan kiezen. Met name sportnieuws, het weer en de horoscopen zijn populair. Gebruikers kunnen een G-info abonnement kopen, waarbij zij van drie onderwerpen naar keuze, 30 berichten per onderwerp per maand ontvangen. De gekozen onderwerpen zijn tussentijds gratis te wijzigen via https://www.genie.nl. De abonnementen zijn geldig voor één, twee of drie maanden.

"G-info is een goed voorbeeld van hoe Genie.nl het leven van gebruikers leuker en gemakkelijker kan maken.", aldus Han Bartholomeus, CEO van Genie.nl. "Onze gebruikers vinden dat blijkbaar ook, want G-info is vanaf het begin een groot succes. Wij hebben in januari besloten dat we G-info een half jaar gratis zouden aanbieden en dan zouden kijken of het levensvatbaar is in een betaalde vorm. De populariteit van onze SMS-service en reacties van gebruikers geven daar alle aanleiding toe. Met de verschillende abonnementsvormen geven wij de gebruikers een service op maat."

Genie heeft de gebruikers inmiddels via SMS en e-mail geïnformeerd. Zij kunnen zelf op https://www.genie.nl aangeven of ze een abonnement willen kopen. Abonnementen worden na afloop van de abonnementsperiode niet automatisch verlengd. Gebruikers krijgen wel een uitnodiging om hun abonnement via de website te verlengen.

Gebruikers kunnen zelf aangeven waarover zij berichten willen ontvangen. Zij kunnen maximaal drie categorieën kiezen en ontvangen dan circa 30 berichten per maand. Ter introductie kost een abonnement EUR 4,95 per maand, EUR 8,95 per twee maanden of EUR 9,95 per kwartaal. (Normale abonnementsprijzen zijn respectievelijk EUR 7,00, EUR 12,50 en EUR 17,50.) Genie.nl biedt vier opties voor veilig en gemakkelijk betalen.

Over Genie
Genie.nl (https://www.genie.nl, wap.genie.nl) werd in augustus 2000 in Nederland geïntroduceerd. Als open portal biedt Genie.nl vaste en mobiele internetdiensten aan iedereen die in het bezit is van een mobiele telefoon en toegang heeft tot internet. Het aanbod bestaat uit informatie-, communicatie-, entertainment- en m-banking en e- en m-commercediensten via web, WAP en SMS. Genie.nl breidt haar web- en WAP-portal voortdurend uit met nieuwe diensten die het leven gemakkelijker en leuker maken. Genie.nl werkt samen met de Postbank en Telfort aan een project om 500.000 Postbank-klanten m-bankieren te bieden. Genie.nl heeft momenteel ruim 700.000 geregistreerde gebruikers.

Genie, de mobiele internet divisie van mmO2, levert topkwaliteit content via haar web- en WAP-portals naar vaste en mobiele apparaten over de hele wereld. Op dit moment heeft Genie web- en WAP-portals in Duitsland, Frankrijk, Hong-Kong, Italië, Zuid-Korea, Nederland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en een WAP-portal in Maleisië. Wereldwijd heeft Genie op dit moment meer dan 5,3 miljoen geregistreerde gebruikers.

Daarnaast levert Genie in de UK, samen met partner Seven, application service provider (ASP) - diensten aan netwerk operators. Als ASP biedt Genie beveiligde toegang tot bedrijfstoepassingen via een geïntegreerde portal.

Zoekwoorden:

Deel: ' Genie's G-info SMS-service gaat door als betaalde dienst '