Gensym en CMG sluiten samenwerkingsovereenkomst op gebied van productie-automatisering

Amstelveen, 2 februari 1999 - Gensym Corporation (NASDAQ: GNSM), leidinggevend op het gebied van software en diensten voor intelligent operations management, heeft een Systems Integrators (SI) overeenkomst gesloten met CMG Trade, Transport & Industry (CMG TT&I) in Rotterdam. De geavanceerde G2-software van Gensym wordt onder andere gebruikt voor het ontwikkelen van kennissystemen voor bedrijfskritische processen. Hierbij kan gedacht worden aan operationele systemen op het gebied van Supply Chain Management, Scheduling & Planning, Tracing & Tracking en een betere integratie van ERP-systemen (o.a. SAP en BAAN) binnen productieprocessen.

CMG TT&I maakt deel uit van CMG, een toonaangevende Europese informatietechnologiegroep die ICT-diensten, consultancy en softwaresystemen levert aan klanten over de gehele wereld. Herman Rijken, Area Sales Manager van Gensym Benelux: "CMG is een gerenommeerde organisatie, die in een breed marktgebied actief is met het aanbieden van innovatieve totaaloplossingen. Gecombineerd met onze geavanceerde G2-producten wordt het nu mogelijk om operationele kennissystemen te gebruiken in combinatie met bedrijfsprocessen. Dit leidt tot een betere beheersing van het productieproces, hetgeen resulteert in een aanzienlijke winstverbetering."

"Door deze samenwerkingsovereenkomst zullen we de cliënten beter en effectiever van dienst kunnen zijn door het combineren van de capaciteiten en mogelijkheden van de G2 software met onze deskundigheid op het gebied van consultancy, onze marktkennis en technische bekwaamheid," aldus Frans van Kruijssen, Adjunct Directeur van CMG TT&I. "CMG stelt zich ten doel bij te dragen aan het succes van haar klanten middels de kwaliteit van haar dienstverlening. De samenwerking met Gensym past hier perfect in. De G2-diensten zullen worden gecoördineerd vanuit ons G2 Competence Centre in Rotterdam."

CMG is opgericht in 1964 en is nu actief in meer dan 40 landen vanuit vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Duitsland, Frankrijk en België. CMG is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en Amsterdam. CMG heeft inmiddels meer dan 5.700 medewerkers en levert diensten en producten aan de financiële wereld en de marktsectoren transport, handel, industrie, energie, telecommunicatie en overheid. Verder is de Groep actief op het gebied van informatieverwerking met onder meer netwerken, salarisverwerking en personeelsinformatiesystemen. CMG'ers voelen zich sterk bij hun werk betrokken en dat is een verdere garantie voor het lange termijn succes van CMG en haar opdrachtgevers. Meer informatie over CMG is te vinden via het Internetadres: www.cmg.nl.

Gensym Corporation, opgericht in 1986, is een marktleider op het gebied van software en diensten voor intelligent operations management. Gensym heeft ruim 10.000 productlicenties verkocht aan organisaties in de meest uiteenlopende sectoren, waaronder productie, telecommunicatie, ruimtevaart, transport en overheid. Veel voorkomende toepassingen zijn kwaliteitsmanagement, intelligente procesoptimalisatie, dynamische planning, netwerkmanagement, energie- en milieumanagement, alsmede procesontwerp en
-simulatie. Het hoofdkantoor van Gensym bevindt zich in Cambridge, Mass. En het bedrijf heeft regionale kantoren in Noord-Amerika, Europa, Afrika en Azië/Pacific. Meer informatie over Gensym is te vinden op http://www.gensym.com.

Deel: ' Gensym en CMG sluiten samenwerkingsovereenkomst '