Geodis Logistics ontvangt AEO-certificering voor alle diensten

ALMERE, AMSTERDAM, ENSCHEDE, ROTTERDAM, VENLO, VENRAY, 20120203 -- Geodis Logistics, de logistieke dochter van de Franse SNCF, heeft het full AEO-certificaat behaald voor alle Nederlandse vestigingen (Almere, Amsterdam, Enschede, Rotterdam, Venlo en Venray) en alle geintegreerde diensten. Het gaat om de "full" AEO-F, waarbij Geodis zowel voor douanevereenvoudiging als veiligheid door de douane werd gescreend en gecertificeerd. Het certificaat (Douane én Veiligheid) is geldig voor alle Geodis Logistics Netherlands vestigingen waar douanefaciliteiten van toepassing zijn.

[Logo Geodis Logistics] Het AEO-certificaat (Authorised Economic Operator) is een certificaat dat door de Douane wordt afgegeven aan bedrijven die internationaal actief zijn. Een AEO-certificaat biedt bedrijven voordelen in het internationale handelsverkeer. Om de status van AEO te krijgen moet een bedrijf tevens aan een aantal veiligheidscriteria voldoen. Deze criteria zijn gebaseerd op het Communautair douanewetboek en de bijpassende toepassingsverordeningen.

‘Dank aan alle werknemers die deze certificering samen hebben mogelijk gemaakt waardoor onze betrouwbaarheid nu officieel is gecertificeerd’ aldus Willem Jan van Amersfoort, CEO van Geodis Logistics Benelux.

Voor klanten en leveranciers is de AEO, net als bij ISO, een bewijs dat bepaalde processen in de organisatie goed geregeld zijn. Zo moet een AEO bijvoorbeeld financieel gezond zijn, hij mag geen fraude gepleegd hebben en de goederenadministratie moet transparant zijn. Al deze zaken geven aan dat een AEO een betrouwbare partner is.

[Foto: Vlnr. W.J. van Amersfoort, CEO Geodis Logistics Benelux, I. Bosch van de Douane en J. Mastenbroek, CFO Geodis Logistics Benelux]
Onderschrift bij foto: Vlnr. W.J. van Amersfoort, CEO Geodis Logistics Benelux, I. Bosch van de Douane en J. Mastenbroek, CFO Geodis Logistics Benelux.

Over Geodis
Geodis Logistics, een logistieke dochter van het Franse SNCF (Franse Spoorwegen), is een Europees leider op het gebied van transport en logistiek. Het staat bekend om haar vermogen om wereldwijd, multimodaal, elke stap in de logistieke keten te beheersen en levert distributie, logistiek, weg-, lucht- en zeevracht, groepagevervoer, expresservice, freight-forwarding en reverse logistics. Geodis draagt bij aan het besparen van kosten, verbeteren van de service en internationalisering van organisaties door het ontwerpen van oplossingen en het op elkaar afstemmen van goederenstromen. Geodis beschikt in de Benelux over 6400 klanten, 1000 medewerkers en 240.000 m2 opslagruimte, verspreid over 12 locaties in onder andere Almere, Amsterdam, Antwerpen, Enschede, Rotterdam, Venlo en Venray. Met meer dan 30.000 werknemers in 120 landen, behoort Geodis tot de top acht van logistieke dienstverleners in de wereld.

Deel: ' Geodis Logistics ontvangt AEO-certificering voor alle diensten '