GEODIS verzorgt Europese supply chain voor Elitegroup Computer Systems

Rotterdam, Venlo, 20130128 -- Recentelijk heeft Elitegroup Computer Systems (ECS) een langdurige overeenkomst afgesloten met Geodis Logistics voor de levering van logistieke diensten. Zowel het logistieke als het magazijngedeelte van ECS zijn hiervoor verhuisd van Nijmegen naar Geodis Logistics te Venlo. Het service pakket dat wordt aangeboden op de multi-client locatie Venlo bestaat uit o.a. orderafhandeling en Value Added Services (VAS).

Geodis Logo"Door het uitbesteden van onze logistieke activiteiten aan Geodis Logistics zijn we in staat om te focussen op onze kernactiviteiten. Daarnaast laten we onze klanten profiteren van de hoge mate van kwaliteit en flexibiliteit aangeboden door Geodis Logistics op een proactieve en professionele manier ", aldus de heer Lung, General Manager van Elitegroup Computer Systems EU B.V.

ECS nadert haar 26ste jaar van haar bestaan. ECS produceert tegenwoordig niet alleen moederborden maar ook desktop en notebook computers, grafische kaarten en andere mobiele producten, welke worden verkocht in 25 Europese landen.

"We zijn zeer verheugd om samen te werken met ECS en we vertrouwen erop om verdere bedrijfsgroei te kunnen faciliteren", zegt Guido Delfgaauw, Sales Director Benelux van Geodis Logistics.

Over ECS

De Elitegroup Computer Systems (ECS) is al een pionier in het ontwerpen en vervaardigen van computer moederborden sinds 1987. Vandaag de dag ontwerpt en produceert de maker van moederborden ook desktop-PC's, laptops, servers, moederborden, videokaarten, draadloze oplossingen en handheld apparaten voor distributeurs wereldwijd. Met het hoofdkantoor in Taiwan en operaties in Noord-Amerika, Europa en China, Korea en Japan, ECS heeft ook ISO 9001 en ISO 14001 gecertificeerde productiefaciliteiten in China. Voor meer informatie, bezoek ECS op www.ecs.com.tw

Over Geodis

Geodis staat bekend om haar vermogen om wereldwijd, multimodaal, elke stap in de logistieke keten te beheersen en levert distributie, logistiek, weg-,lucht- en zeevracht, groepagevervoer, expresservice, freight-forwarding en reverse logistics. Met meer dan 30.000 werknemers in 120 landen, behoort Geodis tot de top acht van logistieke dienstverleners in de wereld.

Geodis Logistics, een logistieke dochter van de SNCF (Franse Spoorwegen), is een Europees leider op het gebied van transport en logistiek. Ze draagt bij aan het besparen van kosten, verbeteren van de service en internationalisering van organisaties door het ontwerpen van oplossingen en het op elkaar afstemmen van goederenstromen.

Het hoofdkantoor van Geodis Logistics is gevestigd in Capelle aan den IJssel en beschikt in de Benelux over 6400 klanten, 1000 medewerkers en 240.000 m2opslagruimte verspreid over 12 locaties in onder andere Almere, Amsterdam, Antwerpen, Enschede, Rotterdam, Venlo en Venray. Geodis Logistics biedt logistieke diensten aan een breed scala van klanten op het gebied van e-commerce, FMCG, Retail, High Tech en Pharma & Healthcare. Meer informatie over Geodis Logistics vindt u op www.geodis.nl

Noot voor redacties:

Deel: ' GEODIS verzorgt Europese supply chain voor Elitegroup Computer Systems '