GEODIS wint Nederlandse Heftruck Cup

Almere, Rotterdam, Venlo, 20120613 -- Onder grote belangstelling vond afgelopen zaterdag 9 juni de Nederlandse Linde Heftruck Cup plaats bij MotracLinde in Almere. Daniël Andruszkow, via OTTO Work Force werkzaam bij Geodis, behaalde de eerste plaats.

Logo Geodis logistics“Ik had niet verwacht te zullen winnen”, aldus een gelukkige Daniël. “De andere chauffeurs waren ook zeer goed.”

De Linde HeftruckCup is een wedstrijd speciaal voor heftruckchauffeurs en wordt elk jaar georganiseerd door MotracLinde, importeur van Linde hef- en magazijntrucks. In twee voorronden en een finaleparcours laten zij hun snelheid en behendigheid op de heftruck zien. Er wordt afwisselend gereden op een heftruck en een reachtruck. Dit jaar bestond het wedstrijdparcours uit het stapelen van mini-vaten en het achterwaarts verplaatsen van twee pallets met frisdrankkratten. Beide parcoursen worden op tijd gereden. Dit jaar verschenen 27 heftruckchauffeurs aan de start.

Geodis wint Nederlandse Heftruck CupHet draait allemaal om behendigheid, precisie en snelheid tijdens deze wedstrijd. Henk Gerards, Director Operations van Geodis Logistics, geeft aan trots te zijn op deze overwinning en benadrukt dat ook veiligheid een belangrijke rol speelt. De Linde Heftruck Cup is in 2005 o.a. in het leven geroepen om de veiligheidsaspecten van het heftruckrijden onder de aandacht te brengen. Daarnaast heeft het als doel om de beroepsgroep van heftruckchauffeurs, als een van de pijlers van de logistieke branche, uit de schaduw te tillen en in het juiste perspectief te plaatsen. Bovendien biedt het kampioenschap heftruckbestuurders de mogelijkheid hun vaardigheden aan een breed publiek te tonen.

De drie finalisten van afgelopen zaterdag zullen Nederland vertegenwoordigen in de finale in Aschaffenburg (Duitsland). Hier wordt op 20, 21 en 22 september a.s. de Internationale StaplerCup gehouden. Dit zijn dé kampioenschappen voor heftruckchauffeurs. Onder het oog van ongeveer 12.000 toeschouwers en vijf televisiezenders zullen heftruckchauffeurs uit verschillende landen het tegen elkaar opnemen.

Over Geodis
Geodis staat bekend om haar vermogen om wereldwijd, multimodaal, elke stap in de logistieke keten te beheersen en levert distributie, logistiek, weg-,lucht-en zeevracht, groepagevervoer, expresservice, freight-forwarding en reverse logistics. Met meer dan 30.000 werknemers in 120 landen, behoort Geodis tot de top acht van logistieke dienstverleners in de wereld.
Geodis Logistics, een logistieke dochter van de SNCF (Franse Spoorwegen), is een Europees leider op het gebied van transport en logistiek. Ze draagt bij aan het besparen van kosten, verbeteren van de service en internationalisering van organisaties door het ontwerpen van oplossingen en het op elkaar afstemmen van goederenstromen.

Met het hoofdkantoor gevestigd in Capelle aan den IJssel beschikt Geodis Logistics in de Benelux over 6400 klanten, 1000 medewerkers en 240.000 m2 opslagruimte verspreid over 12 locaties in onder andere Almere, Amsterdam, Antwerpen, Enschede, Rotterdam, Venlo en Venray. Geodis Logistics biedt logistieke diensten aan een breed scala van klanten op het gebied van e-commerce, FMCG, Retail, High Tech en Pharma & Healthcare.
Meer informatie over Geodis Logistics vindt u op www.geodis.nl.

Noot voor redacties:

Deel: ' GEODIS wint Nederlandse Heftruck Cup '