Newconomy-deelneming Businessnet.nl zet met herlancering aanval in op AEX-site

Gepersonaliseerde homepage biedt bezoeker 'eigen' koersen en nieuws

Businessnet.nl, een uitgave van Newconomy-deelneming Virtual Industries BV, zet met de herlancering van zijn site www.businessnet.nl de aanval in op de AEX-site. Belangrijkste troef is de mogelijkheid voor bezoekers om de vernieuwde site volledig op de eigen informatiebehoefte in te richten. Iedere bezoeker kan Businessnet.nl personaliseren met een eenvoudige editfunctie. Daardoor verschijnen bij opening van de site de voor de bezoeker relevante koersen, indices en nieuwsberichten in beeld.

Iedereen zijn eigen, persoonlijke en complete financiële openingspagina van een financiële website. Compleet en overzichtelijk. Dat zijn volgens adjunct-uitgever Joost Boermans de uitgangspunten van de vernieuwde site. Businessnet blijft gratis alle Nederlandse koersen bieden. Door de editfunctie behoeft de gebruiker voortaan echter niet meer vier, of vijf keer te klikken alvorens de gezochte koersen in beeld komen. 'De openingspagina is direct raak. Alles wat belangrijk is, staat in beeld. De koersen, het nieuws en eventueel de eigen portefeuille. Bij bijvoorbeeld de AEX-site krijgt iedere bezoeker hetzelfde voorgeschoteld, en moeten tal van handelingen worden verricht alvorens men te weten komt wat de koersen doen.'
Op dit moment is de AEX-site nog de best bezochte financiële website van Nederland en neemt Businessnet qua bezoekersaantallen een tweede plaats in. Volgens Boermans wordt de aanval op de toppositie in deze markt overtuigend ingezet. Het aanbod aan koersen en informatie is compleet. Niet alleen de koersen van de hoofdfondsen van de AEX zijn gratis opvraagbaar, ook de koersen van beleggingsfondsen, opties, obligaties en futures zijn op de site te vinden. En is het ook in alle gevallen mogelijk deze koersen standaard op de homepage te zetten.
Bovendien levert Nederlands bekendste technisch analist Royce Tostrams dagelijks een prikkelende column aan Businessnet.nl. Ook andere analisten zullen in de komende periode te zien zijn op de site. Waarmee volgens Boermans de voor bezoekers belangrijke combinatie van koersen, nieuws en adviezen compleet wordt ingevuld. Het bij Businessnet.nl behorende FinanceMail, de grootste dagelijkse beleggersnieuwsbrief van Nederland, blijft gehandhaafd.

Deel: ' Gepersonaliseerde homepage biedt 'eigen' koersen en nieuws '