Ericsson

- P E R S B E R I C H T -

Rijen, 12 augustus 1999

Getronics en Ericsson starten samenwerking op het gebied van SAP R/3 ERP

Amsterdam, donderdag 12 augustus 1999 - Getronics en Ericsson hebben aangekondigd intensief te gaan samenwerken op het gebied van consultancy en implementatie van SAP R/3- Enterprise Resource Planning. Door de samenwerking, waarin de kennis van verticale markten van Getronics en de telecomkennis van Ericsson gecombineerd worden, ontstaat een attractieve partner voor innovatieve SAP-implementaties.

Nieuwe technologieën zijn beschikbaar om SAP te integreren met Internet, GSM, PBX, mobile devices etc. waardoor innovatieve oplossingen branchespecifiek kunnen worden geïmplementeerd.

In het innovatieve Getronics SAP Center zijn kennis en SAP-ervaring gebundeld tot verticale oplossingen voor de financiële dienstverlening, retail, telecommunicatie en industrie. Het Ericsson SAP Competence Center heeft jarenlange ervaring in wereldwijde SAP-implementaties. In de strategie van Ericsson gericht op de New Telecoms World, waarin de convergentie van telecommunicatie, mobiliteit en datacom nieuwe mogelijkheden creëert voor organisaties, zal SAP R/3 een belangrijke rol gaan spelen.

Manager Getronics SAP Center, Gerard Schoenmakers verduidelijkt deze keuze voor de samenwerking: "Wij kunnen de markt meer bieden dan alleen een SAP-implementatie. Onze diensten strekken van advies tot en met beheer. Desgewenst zelfs outsourcing."

Cees van Zundert, General Manager Ericsson Business Consulting voegt daaraan toe: "De combinatie van onze kennis en ervaring op het gebied van SAP-implementatie met die op het gebied van ICT-oplossingen maakt dat we een unieke dienstverlening kunnen aanbieden. Hiermee bieden we innovatieve mogelijkheden voor Enterprise Resource Planning, waarin mobiliteit een steeds grotere rol gaat spelen."

SAP AG is de op drie na grootste leverancier van software ter wereld en marktleider op het gebied van ERP-oplossingen. De software wordt wereldwijd ingezet door 9.000 ondernemingen in meer dan 80 landen.

Getronics is een van 's werelds toonaangevende aanbieders van oplossingen en diensten voor de professionele gebruiker op het gebied van Informatie- en CommunicatieTechnologie. Met 33.000 medewerkers in 44 landen werkt Getronics samen met een groot aantal vooraanstaande internationale bedrijven om de waarde van hun investeringen in technologie te maximaliseren.

Het hoofdkantoor van Getronics is gevestigd in Amsterdam. Daarnaast zijn er regionale hoofdvestigingen in Boston, Londen, Singapore en Washington DC. Getronics is genoteerd aan de Amsterdamse Effectenbeurs ('GTN'). Meer informatie over het bedrijf en de dienstverlening van Getronics is te vinden op het World Wide Web @www.getronics.com

Ericsson is de leider in de New Telecoms World, met innovatieve communicatie-oplossingen die telecom- en datacomtechnologieën combineren met een optimale mobiliteit voor de gebruiker.

Ericsson Business Consulting Netherlands maakt onderdeel uit van het wereldwijde Ericsson Business Consulting segment, met meer dan 4.000 consultants in 30 landen die unieke expertise hebben in de IT en communicatie

Neem voor verdere informatie contact op met:

Getronics Software Solutions, de heer R. Grul, telefoon 030-6083200

Ericsson Telecommunicatie, mevrouw M. Mols, telefoon 0161-249873.

Deel: ' Getronics en Ericsson starten samenwerking SAP R/3 ERP '