Getronics N.V.

27 augustus 2001
Getronics in gesprek met HAZIS
Getronics heeft vandaag bekend gemaakt in gesprek te zijn met HAZIS, een Nederlandse ICT-dienstverlener voor de gezondheidszorg, over de intentie van Getronics de activiteiten van deze organisatie over te nemen. Als onderdeel van de voorgenomen overeenkomst zullen ongeveer 40 medewerkers van HAZIS overgaan naar Getronics, waar ze deel gaan uitmaken van de business unit Care Services. Eerder dit jaar werd deze unit gevormd, na overname van DIV in Tilburg, een branchgenoot van HAZIS.

HAZIS levert informatiediensten en -oplossingen op het gebied van gezondheids- zorg aan grote ziekenhuizen in West-Nederland.De belangrijkste deskundigheid van HAZIS ligt op het vlak van het verlenen van diensten rondom de ziekenhuis informatiesystemen van de aangesloten ziekenhuizen.Aanvullende diensten op het gebied van de infrastructuur zijn het installeren en beheren van de communicatie-apparatuur en de benodigde lijnverbindingen. De gebruikers van de ziekenhuis informatiesystemen kunnen gebruik maken van de centrale Helpdesk van HAZIS.

Als toonaangevende partij in de wereldwijde ICT-dienstverlening, kan Getronics haar capaciteiten op het gebied van E-oplossingen en netwerken toevoegen aan de bestaande activiteiten van HAZIS. Bovendien beschikt Getronics over bijzondere deskundigheid op het vlak van Human Resources oplossingen voor de zorgsector en speelt zij een belangrijke rol bij de ontwikkeling van een digitale zorgpas in Nederland.

De voorgenomen overname van de activiteiten van HAZIS zal de positie van Getronics in de zorgsector verder verstevigen. Getronics beoogt haar activiteiten op het gebied van Care Services in Nederland en internationaal verder uit te breiden. Sinds de overname van DIV begin dit jaar, beschikt Getronics over een substantieel marktaandeel in de Nederlandse zorgsector. Ook in andere landen is de zorgsector belangrijk. In Spanje, bijvoorbeeld, heeft Getronics een sterke positie in de Spaanse gezondheidszorg, terwijl de activiteiten in het Latijns-Amerikaanse gebied worden uitgebreid.

Over Getronics
Met meer dan 30.000 medewerkers in 34 landen, is Getronics één van 's werelds toonaangevende aanbieders van leveranciersonafhankelijke oplossingen en diensten voor de professionele gebruiker op het gebied van Informatie- en CommunicatieTechnologie (ICT) Getronics biedt advies en ontwerpt, bouwt, implementeert en beheert geavanceerde oplossingen en diensten op het gebied van Infrastructure Solutions en E-Business Solutions. Getronics helpt een groot aantal vooraanstaande internationale bedrijven bij de maximalisatie van de waarde van hun technologie- investeringen en het verbeteren van de interactie met hun klanten. Het hoofdkantoor van Getronics is gevestigd in Amsterdam. Daarnaast zijn er regionale hoofdvestigingen in Boston, Singapore en Washington DC. Getronics is genoteerd aan de Amsterdamse Effectenbeurs ('GTN'). Meer informatie is te vinden op www.getronics.com.

Deel: ' Getronics in gesprek met HAZIS '