Getronics

Amsterdam,
13 oktober 1999
GETRONICS NEEMT RESTERENDE AANDELEN ARK OVER

Getronics neemt het resterende aantal uitstaande aandelen Ark over. De aandelen van Ark zijn genoteerd aan de Oslo Stock Exchange. Momenteel bezit Getronics 95.5% van de Ark aandelen. Getronics biedt de overige aandeelhouders een prijs van NOK 70 per aandeel. Het totale bedrag, gerelateerd aan deze transactie, bedraagt ongeveer EUR 7 miljoen.

Als gevolg van de acquisitie zal Ark, in de nabije toekomst, van de Oslo Stock Exchange worden gehaald.

Ark is een toonaangevende ICT dienstverlener in Scandinavië met een omzet van NOK 2.887 miljoen in 1998.

Profiel Getronics

Getronics is een van 's werelds toonaangevende aanbieders van oplossingen en diensten voor de professionele gebruiker op het gebied van Informatie- en CommunicatieTechnologie. Met 34.000 medewerkers in 44 landen werkt Getronics samen met een groot aantal vooraanstaande internationale bedrijven om de waarde van hun investeringen in technologie te maximaliseren.

Het hoofdkantoor van Getronics is gevestigd in Amsterdam. Daarnaast zijn er regionale hoofdvestigingen in Boston, Londen, Singapore en Washington DC. Getronics is genoteerd aan de Amsterdamse Effectenbeurs (`GTN'). Meer informatie over het bedrijf en de dienstverlening van Getronics is te vinden op het World Wide Web www.getronics.com

Voor nadere inlichtingen kunt u contact opnemen met:

Getronics NV
Donauweg 10 1043 AJ Amsterdam