Getronics

Amsterdam,
9 augustus 1999
GETRONICS RONDT ACQUISITIE VAN OLIVETTI RICERCA AF

Getronics bevestigt de overname van 80.1% van het aandelenbelang in Olivetti Ricerca. Getronics bezat, via haar dochteronderneming Wang Global, reeds 19,9% van de aandelen. Olivetti Ricerca is actief op het gebied van hoogwaardige software oplossingen voor financiële instellingen en andere verticale marktsegmenten en heeft meer dan 500 medewerkers.

De overname betekent voor Getronics een belangrijke stap in het streven om haar positie als toonaangevende onderneming op het gebied van software oplossingen te versterken. De overname van Olivetti Ricerca zal de groeimogelijkheden van Getronics op het gebied van software oplossingen in Italië en andere Europese landen verbeteren.

Profiel Getronics

Getronics is een van `s werelds toonaangevende aanbieders van oplossingen en diensten voor de professionele gebruiker op het gebied van Informatie- en CommunicatieTechnologie. Met 33.000 medewerkers in meer dan 44 landen werkt Getronics samen met een groot aantal vooraanstaande internationale bedrijven om de waarde van hun investeringen in technologie te maximaliseren.

Het hoofdkantoor van Getronics is gevestigd in Amsterdam. Daarnaast zijn er regionale hoofdvestigingen in Boston, Londen, Singapore, Washington DC. Getronics is genoteerd aan de Amsterdamse Effectenbeurs (`GTN'). Meer informatie over het bedrijf en de dienstverlening van Getronics is te vinden op het World Wide Web @www.getronics.com.

Voor nadere inlichtingen kunt u contact opnemen met:

Getronics NV
Donauweg 10 1043 AJ Amsterdam