Hewlett-Packard persbericht

HP 9000 SERVERS GEVEN WEB TRAVEL SERVICE VAN GETTHERE.COM DE NODIGE KRACHT

Amstelveen, 23 december 1999 GetThere.com, een business-to-business reisinkoop-organisatie op internet (voorheen Internet Travel Network), heeft de HP 9000 N-klasse Enterprise Servers gekozen voor zijn bedrijfskritische database. De toename van de hoeveelheid klanteninformatie vroeg meer verwerkingskracht van de relationele Oracle-database van GetThere.com en van de servers waarop deze database draaide. De overstap naar de krachtige, schaalbare HP 9000 N-klasse Enterprise Servers heeft de databasecapaciteit van het bedrijf aanzienlijk vergroot.

De HP 9000 N-klasse Enterprise Server is een midrange systeem dat uitstekend geschikt is voor bedrijfskritische internetoplossingen. De server bevat acht van de snelste processors ter wereld, HPs 64 bit PA-8500, en biedt vele standaard mogelijkheden waarmee bedrijven de kracht van internet optimaal kunnen gebruiken. De HP 9000 levert prima prestaties onder allerlei omstandigheden.

HP bereidt organisaties voor op het volgende hoofdstuk van Internet. HPs e-servicesstrategie definieert de visie voor computing in de toekomst en legt de basis om de technologieën en oplossingen die dit mogelijk gaan maken, nu al te leveren.

GetThere.com
GetThere.com is leverancier van internetgebaseerde reisinkoopdiensten, met name voor bedrijven en reisagentschappen. De diensten van GetThere.com omvatten onder meer ITN Global Manager voor het boeken van zakelijke reizen en ITN FlightRez voor reisorganisaties. De klanten van GetThere.com zijn bedrijven die aanzienlijke bedragen uitgeven aan reizen, zoals Chevron, Credit Suisse First Boston, Nike, PeopleSoft en Texas Instruments, reisleveranciers zoals United Airlines, All Nippon Airways en National Airlines, internetgebaseerde leveranciers van 'content' en e-commerce en reisagentschappen, zoals Cendant, Travel.com en Trip.com. GetThere.com is onlangs commerciële relaties aangegaan met American Express Travel Related Services en Northwest Airlines.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. HP introduceert Agilent Technologies als een onafhankelijk bedrijf medio 2000. Agilent bestaat uit HP's organisatie voor de productie en verkoop van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Agilent is marktleider in verschillende marktsegmenten

HP heeft 83.200 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa 42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden. De omzet van Agilent Technologies in Nederland bedroeg in 1999 circa 175 miljoen gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

Deel: ' GetThere.com kiest HP 9000 Enterpries Servers voor database '