Openbaar Ministerie

2003/20

Aan de redactie

Getuigen schietpartij Troelstrakade Den Haag gezocht

Politie en justitie zijn op zoek naar getuigen van de schietpartij die afgelopen dinsdag, 11 februari, omstreeks negen uur 's avonds plaatsvond op de Troelstrakade in Den Haag. Bij die schietpartij raakte een 27-jarige Hagenaar gewond.

Het slachtoffer zat in zijn auto te wachten voor een verkeerslicht toen een man uit een andere auto stapte en de 27-jarige man onder vuur nam. Een kogel boorde zich door de zijruit van de auto en raakte het slachtoffer. De schutter ging er vervolgens vandoor. Het slachtoffer is opgenomen geweest in het ziekenhuis en inmiddels weer naar huis.

Politie Haaglanden heeft woensdag 12 februari een 28-jarige Hagenaar aangehouden die ervan wordt verdacht bij de schietpartij betrokken te zijn geweest. De man wordt vrijdag 14 februari voorgeleid aan de rechter-commissaris.

De politie is op zoek naar getuigen, ook naar diegenen die dinsdagavond op de Troelstrakade al met de politie hebben gesproken. Getuigen van de schietpartij wordt verzocht zich te melden bij Politie Haaglanden, telefoon (070) 424 29 83.

De persofficier van justitie
Mw. mr. A. Rijsdorp