Politiebericht

Gewonden bij steekpartij Stad Groningen/
Zaterdag 12 juni 1999

Gewonden bij steekpartij Gelkingestraat

Een 22-jarige en een 30-jarige man, beiden uit Groningen, zijn gisteravond gewond geraakt bij een vechtpartij in de Geklingelstraat in Groningen. De ruzie ontstond vermoedelijk nadat één van de slachtoffers tegen iemand in een groep van drie voorbijgangers was gebotst. Bij de ruzie werd over en weer geslagen. De twee gewonden zijn tijdens de vechtpartij vermoedelijk met een mes gestoken.

Beide slachtoffers maakten zich na de vechtpartij uit de voeten. De 22-jarige man werd met lichte verwondingen door de politie na een melding aangetroffen aan het Zuiderpark in Groningen. Het andere slachtoffer werd hevig bloedend aangetroffen voor een horecagelegenheid in de Peperstraat in de stad. Hij bleek ernstig gewond te zijn aan zijn hals en linkerzij. Tevens had deze man meerdere lichte verwondingen. Beide slachtoffers zijn overgebracht naar een ziekenhuis in Groningen. Het 30-jarige slachtoffer is daar opgenomen. De andere man kon na behandeling naar huis.

Kort na het voorval hield de politie op basis van opgegeven signalementen in de Poelestraat in Groningen twee mannen aan die verdacht werden van betrokkenheid bij de vechtpartij. Onderzoek door de politie en getuigenverhoren maakten echter snel duidelijk dat beide mannen niet bij de vechtpartij betrokken zijn geweest. Daarop zijn ze vrijgelaten. De politie stelt een nader onderzoek in naar de toedracht van de vechtpartij.

Voor nadere informatie: afdeling voorlichting, 0 50 - 5 995 010

Deel: ' Gewonden bij steekpartij in Groningen '