Persbericht Wageningen Universiteit, 017wu, 5 maart 2008

Gezinssocioloog Kees de Hoog overleden

Gisteren is na een kort ziekbed prof. dr. Kees) de Hoog, emeritus-hoogleraar Gezinssociologie aan Wageningen Universiteit, overleden. Hij is 65 jaar geworden. Vorig jaar oktober nam hij afscheid van Wageningen Universiteit.

Kees de Hoog (Rotterdam, 1942) studeerde sociologie en demografie in Utrecht. Hij promoveerde in 1982 in Wageningen op de partnerselectie bij huwelijkssluiting in Nederland. De Hoog is vanaf 1970 tot 2007 verbonden geweest aan Wageningen Universiteit, waar hij in 2002 werd benoemd tot hoogleraar Gezinssociologie en gezinsbeleid. De laatste jaren was hij intensief betrokken bij het opzetten van de studie Gezondheid en maatschappij.

Prof. De Hoog publiceerde veelvuldig, onder meer met columns en commentaren in een aantal dagbladen en Resource, het weekblad voor Wageningen UR. Daarnaast trad hij vaak op voor radio en TV.

NOOT VOOR DE REDACTIE

Voor een kenschets van Kees de Hoog kunt u contact opnemen met prof. Anke Niehof, tel. 0317 482 622, e-mail anke.niehof@wur.nl, of met dr. Johan van Ophem, tel. 0317 482 581, e-mail Johan.vanophem@wur.nl. Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Bouke de Vos, Pers- en wetenschapsvoorlichting Wageningen UR, tel. 0317 480 180, e-mail bouke.devos@wur.nl. Een foto van Prof De Hoog in afdrukkwaliteit is op verzoek beschikbaar.

Deel: ' Gezinssocioloog Kees de Hoog overleden '