Gezondheid op het werk en functie van waterkoeler

ROTTERDAM, 20140710 -- Gezondheid op het werk is een onderwerp dat steeds meer aandacht krijgt in Nederland vanwege de toenemende vergrijzing. Medewerkers worden geacht steeds langer door te werken en krijgen daardoor toenemende noodzaak om gezond en fit te blijven. Voldoende water drinken is belangrijk voor het lichaam en vanwege de verwachte hoge temperaturen de hoogste tijd voor extra aandacht.

Het belang van water voor het lichaam bij hoge temperaturen
Voldoende water drinken is van extra groot belang in de zomer omdat water zorgt voor extra koeling van het lichaam. Medewerkers moeten makkelijk schoon en koel water kunnen drinken omdat voldoende water drinken zorgt een optimale regeling van de lichaamstemperatuur. Voldoende beschikbare waterkoelers in het bedrijf stimuleren regelmatig water drinken. Te weinig water drinken kan bijvoorbeeld resulteren in vermoeidheid (bron: Waterisgezond AWCN). Het advies is om 1,5 tot 2 liter water per dag te drinken. Als een persoon meer transpireert, is het gewenst meer dan de aanbevolen hoeveelheid water te drinken.

Welzijn op het werk en hydratiecalculator
Eden (The Water and Coffee company) besteedt extra aandacht op de website aan water drinken, werkprestaties en gezondheid op het werk. De meeste werkende mensen brengen veel tijd door op de werkplek en gezonde werknemers zijn productiever en zorgen voor lage verzuimkosten. Watercoolers kunnen tevens bijdragen aan het onderhouden van sociale contacten omdat medewerkers elkaar ontmoeten bij de watercooler.

7 eenvoudige tips van Eden om het welzijn op het werk te verhogen:

1. Neem een pauze
  2. Drink water
  3. Ga goed zitten
  4. Geef ogen af en toe rust
  5. Richt de werkruimte goed in
  6. Zet het licht aan
  7. Leer te ontspannen

Bereken hoeveel water u moet drinken
Eden heeft een hydratiecalculator die geschikt is voor mannen en vrouwen van alle leeftijden. Met deze calculator kan worden berekend hoeveel liter water de desbetreffende persoon per dag dient te drinken.

Eden in Europa:
Met een groot netwerk van vestigingen en waterbronnen is Eden actief in 15 landen. Eden levert meer dan 450 miljoen liter water aan meer dan een half miljoen klanten op jaarbasis. Eden Springs Nederland is onderdeel van de Eden Springs Group. In Nederland is Eden leverancier van vers bronwater sinds 2004. Eden voldoet aan de drinkwaterrichtlijnen van de World Health Organization (WHO). Daarnaast is Eden Springs gelinkt aan “Carbon Neutral” en lid van de Associatie Water Coolers Nederland (AWCN) en Watercoolers Europe (WE). Sinds 2012 is Eden Springs Nederland ook actief op de koffiemarkt.

Meer informatie over Eden Springs: www.edensprings.nl

Deel: ' Gezondheid op het werk en functie van waterkoeler '