Gemeente Zoetermeer

Ghanezen op werkbezoek bij Reiniging

Van maandag 6 september tot en met vrijdag 10 september a.s. brengt een Ghanese delegatie een werkbezoek aan Zoetermeer, in het bijzonder aan de afdeling Reiniging.

Op uitnodiging van de VNG volgt een aantal bestuurders en ambtenaren uit Ghana een cursus rond afvalinzameling en verwerking. Extra aandacht wordt daarbij besteed aan de communicatie met burgers. Dit zal het besef, dat goede inzameling en verwerking van afval essentieel is voor een beter milieu, moeten verhogen.

Presentatie
De cursisten zijn op diverse plaatsen in Nederland gestationeerd bij de betreffende reinigingsdiensten. In Zoetermeer is inmiddels een uitgebreide presentatie voorbereid om de gasten een goed inzicht te kunnen geven in de werkwijze en bedrijfsvoering van de gemeentelijke afdeling Reiniging. Ook zal de delegatie enkele werkbezoeken afleggen. Zo staan een bezoek aan de composteringsinstallatie in Bergschenhoek en de afvalverbranding in Amsterdam op het programma.

Het werkbezoek start met een ontvangst door burgemeester Van Leeuwen namens het college van Zoetermeer.

Gemeente Zoetermeer © september 1999

Deel: ' Ghanezen op werkbezoek bij Reiniging Zoetermeer '