GIA groeit met 24% en behaalt klantretentie van 95% over 2010


Amsterdam, 20110316 -- Global Intelligence Alliance (GIA), een strategische market intelligence en adviesgroep, heeft een aantal kerncijfers bekend gemaakt die een goed beeld geven van de snelle groei en hoge klanttevredenheid van het internationale bureau. De omzet van GIA nam in 2010 toe met 24%. Klantretentie voor Intelligence Desk®, GIA’s marktmonitordienst, en Intelligence Plaza®, geavanceerde software voor market intelligence, bleef op een hoog niveau.

Maar liefst 97,9% van de klanten vernieuwde in de tweede helft van 2010 hun contract voor GIA’s continue diensten. Op het gebied van strategische analyses en advies groeide het aantal opdrachten in 2010 wereldwijd met 28% ten opzichte van 2009, waarbij bedrijven uit de industriële sector de grootste klantengroep vormde voor strategisch advies, met name over opkomende markten.

"Wij hebben om een aantal redenen ervoor gekozen met GIA te werken. Voorop stond hun uitgebreide ervaring en marktkennis over de relevante gebieden waar wij naar op zoek waren. Een effectieve intelligence-organisatie moet toekomstgericht zijn, en GIA heeft daar de juiste middelen voor in huis. GIA kan middels al haar wereldwijde kantoren goed in onze huidige behoeften voorzien, maar ook op die vlakken waar wij willen uitbreiden," aldus Troy Pfeffer, directeur Competitive Intelligence bij Cintas Corporation, opererend vanuit de Verenigde Staten.

Gedurende 2010 lanceerde de strategische market intelligence en adviesgroep verschillende nieuwe diensten:

GIA Congressen – GIA Congressen zijn strategische market intelligence evenementen waar zakelijke professionals kunnen leren hoe toonaangevende bedrijven high impact Market Intelligence toepassen om besluitvormingsprocessen te verbeteren. Sprekers van vooraanstaande mondiale bedrijven delen best practices en praktijkvoorbeelden. Daarnaast bevatten GIA congressen interactieve workshops en paneldiscussies over actuele onderwerpen op het gebied van market intelligence.

Monitoring van Social Media – GIA is in 2010 een samenwerkingsverband aangegaan met vooraanstaande technologieleveranciers om geavanceerde monitoring- en analysetools aan te kunnen bieden die snel belangrijke gespreksonderwerpen kunnen opsporen; conversaties worden opgesplitst naar mediumtype, locatie en diverse andere invalshoeken. De dienst biedt bedrijven de mogelijkheid om social media netwerken te monitoren op informatie die invloed heeft op diverse bedrijfsactiviteiten. Denk daarbij aan strategische planning, innovatiemanagement, productontwikkeling, supply chain management, externe communicatie en maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Monitoring van Opkomende Markten – GIA’s dienst voor opkomende markten ondersteunt klanten bij het betreden van nieuwe markten, uitbreiding van bestaande markten, en met marktinformatie over leveranciers. De dienst wordt geleverd door GIA consultants die goed ingevoerd zijn in de situatie ter plaatse. De dienst profiteert van de samenwerking met de best beschikbare lokale zakelijke informatieleveranciers en geavanceerde webtracking-technologie voor het monitoren van nieuws en marktsignalen. Daarnaast kan GIA aanvullende informatie leveren door middel van primair onderzoek. Hierdoor wordt alles afgedekt - van lokale markttrends en activiteiten van multinationals, tot het monitoren van binnen- en buitenlandse leveranciers, concurrenten of klanten.

“In 2011 verwachten we met meer dan 20% te groeien. Ook hebben we er vertrouwen in dat we het uitstekende niveau van klantretentie van de afgelopen jaren kunnen handhaven,” zegt Markko Vaarnas, CEO van GIA. “Onze nieuwe diensten op het gebied van Intelligence Best Practices zullen in belangrijke mate bijdragen aan het succes en de groei van GIA. Daarnaast zullen onze adviesdiensten over opkomende markten in 2011 sterk uitbreiden. Tot slot hebben we er alle vertrouwen in dat onze nieuwe editie van Intelligence Plaza 7, het geavanceerde Market Intelligence systeem van GIA, veel belangstelling zal krijgen in de markt. De nieuwe functionaliteiten zijn toegespitst op de specifieke behoeften van wereldwijd opererende bedrijven.“

 “GIA is klantgericht en flexibel. Ze zijn altijd bereid om hun deskundigheid en eindresultaat goed te laten aansluiten op onze zakelijke behoeften. Of het nu gaat om zakelijk onderzoek of om due diligence projecten, GIA is toegankelijk en levert altijd tijdig resultaat. De kwaliteit van hun adviezen is altijd inzichtelijk en strategisch geweest. Door de goede prijs-kwaliteitsverhouding willen wij graag doorgaan met GIA,” aldus Paul Lee, Vice President, Business Planning & Development bij Reed Elsevier in Singapore.

Over Global Intelligence Alliance (GIA)

Global Intelligence Alliance (GIA) is een strategische market intelligence en adviesgroep. GIA is ontstaan toen een team van market intelligence specialisten, management consultants, brancheanalisten en technologie-experts bijeenkwamen om een uitgebreide portfolio van maatwerkdiensten op te bouwen. Deze diensten lopen uiteen van marktmonitoring en software tot strategische analyses en adviesdiensten.

Vandaag de dag zijn wij de vaste partner voor organisaties die hun kennis over internationale markten willen vergroten en hun concurrentiepositie willen verbeteren. Onze uitgebreide branchekennis en aanwezigheid in meer dan 100 landen stelt onze klanten in staat om betere beslissingen te nemen.


Deel: ' GIA groeit met 24% en behaalt klantretentie van 95% over 2010 '




Lees ook