Global Knowledge biedt Red Hat Linux training en certificatiecursussen

Red Hat Certified Engineer (RHCE) programma volgens eigen benadering

Nieuwegein, 29 september 1999 - Global Knowledge, het grootste onafhankelijke ICT-opleidings-instituut ter wereld, zal in Nederland optreden als gecertificeerd trainingspartner van Red Hat. Global Knowledge heeft hiertoe een overeenkomst gesloten met Red Hat, een toonaangevend ontwikkelaar en distributeur van 'open source' besturingssystemen, waaronder het Red Hat Linux-besturingssysteem.

De overeenkomst stelt Global Knowledge in staat om in de Benelux het volledige Linux trainings- en certificatiecurriculum aan te bieden. Dit curriculum leidt tot kwalificatie als Red Hat Certified Engineer (RHCE).

"Het opbouwen van vaardigheden op Linux-gebied is van groot belang voor een brede acceptatie van Red Hat Linux bij Europese ondernemingen," zegt Ian Cole, Professional Services and Finance Director van Red Hat Europe. "Global Knowledge is met haar Europese bereik een ideale partner om Red Hat te helpen met het realiseren van een duidelijke aanwezigheid binnen de IT-gemeenschap."

Als wereldwijd opererend bedrijf kan Global Knowledge voor de Linux-trainingen overal dezelfde kwaliteit en standaarden garanderen.

"We volgen een in de praktijk bewezen, op vaardigheden gebaseerde benadering voor het Red Hat curriculum," zegt Piet Hompus, Managing Director van Global Knowledge in de Benelux. "Onze trainingsmethoden zorgen ervoor dat netwerk- en systeembeheerders in hoog tempo kennis verwerven, waardoor zij binnen twee weken productieve Red Hat-gebruikers en gecertificeerde beheerders kunnen zijn. Als gecertificeerd Red Hat-trainingpartner bevinden we ons in een goede uitgangspositie om de hoogste kwaliteit te garanderen voor hun producten, zowel in Nederland als in andere landen."

De cursussen zijn vanaf november 1999 beschikbaar en zullen in eerste instantie in Nieuwegein worden gegeven. De inhoud van de cursussen is afgestemd op drie categorieën: nieuwe Linux-gebruikers, systeembeheerders voor wie Linux nieuw is en systeembeheerders en -ontwerpers die reeds bekend zijn met Linux. Details over de cursussen zijn te vinden op: www.globalknowledge.net.

Over Red Hat
Red Hat, Inc. is opgericht in 1994 en is gevestigd in Durham, North Carolina. Het bedrijf is toonaangevend ontwikkelaar van oplossingen die zijn gebaseerd op open source besturingssystemen. Red Hat Development bouwt een zeer toegankelijk en geavanceerd besturingssysteem dat overal verkrijgbaar is en technische innovaties kent, waaronder RPM voor het eenvoudig installeren van software en de 'disk druid' installatatietool. Red Hat Linux is beschikbaar voor Intel-, Compaq Alpha- en Sun SPARC-platforms. Red Hat Linux is herhaaldelijk bekroond door verschillende IT-publicaties wereldwijd.

Global Knowledge
Global Knowledge is het grootste onafhankelijke ICT-opleidingsinstituut ter wereld, met cursussen die in achttien talen over de hele wereld worden gegeven. Het bedrijf heeft strategische samenwerkingsovereenkomsten gesloten met de belangrijkste bedrijven in de ICT-industrie, waaronder Cisco, Red Hat Linux, Microsoft, IBM, Intel, Compaq, Cabletron, Oracle en Shiva. In de Benelux heeft Global Knowledge zes vestigingen: in Nieuwegein, Amersfoort, Woerden, Groningen, Eindhoven en Brussel. In 1998 heeft het bedrijf een wereldwijde omzet behaald van $ 250 miljoen. Meer informatie is te vinden op de website van Global Knowledge: http://www.globalknowledge.net

Meer informatie over cursussen:
Cursusadministratie telefoon: 030 - 60 89 444 - E-mail: info.nl@globalknowledge.net

Contactpersoon voor de pers:
Global Knowledge, Jacqueline Overduin, telefoon: 030 - 60 89 333 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Anneke de Kort, telefoon 023 - 562 82 08

Deel: ' Global Knowledge biedt Red Hat Linux training '