Cisco-gecertificeerde Global Knowledge en GeoTrain samen 's werelds grootste internetworking-opleider

Nieuwegein, 17 november 1999 - Met de aankoop van GeoTrain Corporation versterkt Global Knowledge zijn positie als grootste internetworking- en ICT-opleider ter wereld. GeoTrain Corporation, een private onderneming en eveneens een internetworking- en ICT-opleider, is aangekocht voor een niet nader bekendgemaakt bedrag. Met de acquisitie wordt Global Knowledge tevens 's werelds grootste geautoriseerde opleidingspartner van Cisco Systems. Vóór de transactie waren Global Knowledge en GeoTrain al de twee belangrijkste aanbieders van door Cisco Systems geautoriseerde trainingen. Veel internationaal opererende klanten van Global Knowledge geven de voorkeur aan één aanbieder voor levering, registratie, facturering en rapportage. Global Knowledge verwacht in 1999 een jaaromzet te realiseren van $ 330 miljoen.

Door de verwerving van GeoTrains leidende positie als geautoriseerd Cisco-trainer in het Verenigd Koninkrijk, kan Global Knowledge dit land toevoegen aan het rijtje landen waar het de belangrijkste aanbieder is van geautoriseerde Cisco-trainingen. Dat zijn nu het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Canada, Ierland, West-Europa, Azië, de Zuidelijke Pacific, Hongkong en China.

Duncan Anderson, president en CEO van Global Knowledge, zegt over de acquisitie: "Met de aankoop van GeoTrain voorziet Global Knowledge zich van de mensen en de middelen die zij nodig heeft om haar op groei gerichte strategie voort te zetten. Educatie in internetworking is het snelst groeiende segment in de ICT-opleidingenmarkt. We zijn nu in staat in de frontlinie te blijven. We zullen dan ook dankbaar gebruik maken van de uitstekende klantrelaties en verkoopmodellen van GeoTrain om de huidige relaties met onze wereldwijde klanten, zoals Cisco Systems, te versterken."

Keith Fox, Vice-President Corporate Marketing van Cisco Systems in de VS is zeer verheugd over de mogelijkheden die de acquisite voor het bedrijf wereldwijd biedt. "GeoTrain heeft een sterke positie in de Verenigde Staten, Canada, Australië en het Verenigd Koninkrijk, hetgeen veel aan de slagkracht en mogelijkheden van Global Knowledge zal toevoegen om mensen wereldwijd te laten profiteren van de Cisco-educatie. Door de sterke groei van de internetworking-technologie is het voor Cisco erg belangrijk met Global Knowledge verder te gaan om tegemoet te komen aan de toenemende opleidingsbehoeften van onze klanten."
Global Knowledge heeft sinds 1997 zes eerdere aankopen gedaan in de markt van door Cisco geautoriseerde opleidingen: Network Academy in Zweden, CATS en Institut ERIS in Frankrijk, VMX in Nederland, Icon GmbH in Duitsland en de American Research Group (ARG) in de VS.
Kortgeleden heeft Global Knowledge als eerste een uitgebreid zelfstudiepakket op de markt gebracht, bestaande uit boeken, cd-roms, en webtestsoftware voor netwerkprofessionals om hen te helpen bij het verwerven van de certificaten Cisco Certified Networking Associate (CCNA) en Cisco Certified Network Prefessional (CCNP).

GeoTrain
GeoTrain Corporation is aanbieder van zowel openbare als private opleidingsprogramma's en heeft vestigingen in Canada, de VS, het Verenigd Koninkrijk en Australië. GeoTrain biedt tevens onder bedrijfslabel ontwikkelde strategische trainingen in internetworking, netwerkbeveiliging en enterprise directory. GeoTrain is een van de leidende opleidingsparters van Cisco Systems en biedt ICT-professionals en -bedrijven complete trainingen voor alle Cisco-certificeringen in internetworking-technologie. GeoTrain is bekend vanwege haar NetGun-programma dat studenten voorbereidt op het behalen van de Cisco Certified Internetworking Expert (CCIE) status, het hoogste Cisco-certificaat. GeoTrain is op het web te vinden onder www.geotrain.com

Global Knowledge
Global Knowledge is het grootste onafhankelijke ICT-opleidingsinstituut ter wereld, met cursussen die in achttien talen over de hele wereld worden gegeven. Het bedrijf heeft strategische samenwerkingsovereenkomsten gesloten met de belangrijkste bedrijven in de ICT-industrie, waaronder Cisco, Red Hat Linux, Microsoft, IBM, Intel, Compaq, Cabletron, Oracle en Shiva. In de Benelux heeft Global Knowledge zes vestigingen: in Nieuwegein, Amersfoort, Amsterdam Schiphol, Groningen, Eindhoven en Brussel. In 1998 heeft het bedrijf een wereldwijde omzet behaald van $ 250 miljoen. Meer informatie is te vinden op de website van Global Knowledge: http://www.globalknowledge.net