Global Knowledge Network koopt VMX Groep

Activiteiten opleidingsinstituten vullen elkaar aan; uitbreiding met consultancy

Nieuwegein, 5 maart 1999 - Global Knowledge Network Inc. maakt de overname bekend van het Nederlandse opleidingsinstituut en consultancybedrijf VMX Groep B.V. Met de overname realiseert Global Knowledge niet alleen een uitbreiding van haar opleidingsaanbod op het gebied van UNIX en Cisco-producten, maar verwerft tevens de consultancytak van VMX op het gebied van netwerktechnologie en daarmee ook de status van Cisco Systems Training Partner. Global Knowledge sluit op termijn andere overnames niet uit, voor zover deze passen in haar expansiestrategie.

VMX Groep verzorgt training en consultancy op het gebied van grootschalige alle trainingen over van Sun Microsystems in Nederland. In 1996 verwierf VMX de status van Certified Cisco Training Partner. De meeste klanten van VMX behoren tot de vijftig grootste bedrijven van Nederland en multinationals, waaronder Philips, Sun, Unisource, en Shell. De overwegingen van VMX voor overname waren de resulterende schaalvergroting en het verbeteren van de perspectieven van de werknemers.

Global Knowledge zal het eigen trainingsaanbod en dat van VMX integreren. Hierdoor verwacht Global Knowledge een verdere groei te kunnen realiseren en haar marktaandeel op het gebied van UNIX- en Cisco-trainingen te vergroten. Momenteel bestaat er een sterke vraag naar netwerktechnologie-opleidingen en met de overname van de VMX-activiteiten op dit gebied is Global Knowledge in staat een breder opleidingsportfolio aan te bieden. Door de acquisitie zal Global Knowledge een aandeel van meer dan 50 procent verwerven op de markt voor Cisco-opleidingen, meer dan het gezamenlijke aandeel van de twee naaste concurrenten. Tot slot verwerft Global Knowledge een trainingcentrum in Amersfoort, waardoor de spreiding van opleidingslocaties over het land wordt verbeterd.

De consultancy-activiteiten die Global Knowedge van VMX overneemt, zullen worden ondergebracht in een zelfstandig bedrijfsonderdeel. Global Knowledge verwacht hiermee haar expertise op een meer individuele basis tekunnen inzetten.

Global Knowledge
Global Knowledge is het grootste onafhankelijke ICT-opleidingsinstituut ter wereld, met cursussen die in 18 talen over de hele wereld worden gegeven. Het bedrijf heeft strategische samenwerkingsovereenkomsten gesloten met de belangrijkste bedrijven in de ICT-industrie, waaronder Microsoft, IBM, Intel, Compaq, Cabletron, Oracle, Shiva en Cisco. In de Benelux heeft Global Knowledge vijf vestigingen: in Nieuwegein, Woerden, Zoetermeer, Groningen en Brussel. In 1998 heeft het bedrijf een wereldwijde omzet behaald van $ 250 miljoen. Meer informatie is te vinden op de web site van Global Knowledge: https://www.globalknowledge.net

Meer informatie over cursussen:
Cursusadministratie telefoon: 030 - 60 89 444 - E-mail: info.nl@globalknowledge.net

Contactpersoon voor de pers:
Global Knowledge Network, Jacqueline Overduin, telefoon: 030 - 60 89 333 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Karin van Geelen, telefoon 023 -

Deel: ' Global Knowledge Network koopt VMX Groep '