Global Knowledge Network verzorgt opleidingen voor Cabletron Systems

Exclusief Authorized Training Center voor Benelux

Nieuwegein, 27 januari 1999 - Global Knowledge Network is met ingang van dit jaar exclusief Authorized Training Center in de Benelux voor Cabletron Systems, producent van intelligente netwerkoplossingen en Enterprise Management Software. In Engeland verzorgt Global Knowledge Network al vanaf begin 1998 opleidingen voor Cabletron. De eerste cursussen zullen vanaf maart plaatsvinden in het opleidingscentrum van Global Knowledge Network in Nieuwegein.

Als Authorized Training Center verzorgt Global Knowledge Network het volledige certificeringsprogramma voor Cabletron. Voor 1998 verzorgde Cabletron deze opleidingen zelf en vonden ze onder andere plaats in Engeland.

Doordat Cabletron het volledige opleidingsprogramma in de Benelux heeft uitbesteed, kunnen organisaties in de Benelux aanzienlijke kostenbesparingen realiseren. "Hun werknemers, VARs en klanten hoeven in de toekomst geen tijdrovende reizen naar Engeland meer te maken," vertelt Roland van Houdt, commercieel directeur van Global Knowledge Network Benelux. Voorlopig worden er twee cursussen in Nederland gegeven en zal de rest van de cursussen plaatsvinden in Engeland. "Doordat het volgen van een opleiding niet meer zoveel tijd en geld kost, is het gemakkelijker om de kennis van de nieuwste Cabletron-producten up-to-date te houden," schetst Van Houdt de voordelen.

Cabletron heeft gekozen voor Global Knowledge Network, vanwege de grote kennis van de Cabletron-producten bij Global Knowledge Network. "Global Knowledge Network heeft in Engeland bewezen de benodigde expertise te hebben om onze werknemers en partners te trainen. Ik heb er het volste vertrouwen in dat alle betrokken partijen de voordelen van een vestiging in de Benelux snel zullen onderschrijven," zegt Bart Ankoné, General Manager Cabletron Systems B.V.

Het contract omvat alle Cabletron-producten. De cursussen duren twee tot vijf dagen en worden gegeven in het opleidingscentrum van Global Knowledge Network in Nieuwegein. Medio maart gaan de eerste twee opleidingen van start.

Over Cabletron
Cabletron Systems, een toonaangevend producent van high-performance computer-netwerkproducten, levert miljoenen mensen over de hele wereld betrouwbare netwerktoegang, en communicatie. Met producten die zowel ontwikkeld zijn voor netwerken van de grote 'multinationals', service providers als kleine bedrijven, biedt Cabletron eenvoudige, betrouwbare en betaalbare oplossingen voor het informatietijdperk. Cabletrons hoofdkantoor staat in Rochester, New Hampshire, USA. Het bedrijf heeft wereldwijd meer dan 6.800 mensen in dienst. De aandelen van Cabletron worden verhandeld via de New York Stock Exchange onder het symbool CS. Cabletrons World Wide web site is bereikbaar op http://www.cabletron.com

Global Knowledge Network
Global Knowledge Network is het grootste onafhankelijke ICT-opleidingsinstituut ter wereld, met cursussen die in 18 talen over de hele wereld worden gegeven. Het bedrijf heeft strategische samenwerkingsovereenkomsten gesloten met de belangrijkste bedrijven in de ICT-industrie, waaronder Microsoft, IBM, Compaq, Oracle, Shiva en Cisco. In de Benelux heeft Global Knowledge Network vijf vestigingen: in Nieuwegein, Woerden, Zoetermeer, Groningen en Brussel. In 1998 heeft het bedrijf een wereldwijde omzet behaald van $ 250 miljoen. Meer informatie is te vinden op de web site van Global Knowledge Network: http://www.globalknowledge.nl.

Meer informatie over cursussen:
Cursusadministratie telefoon: 030 - 60 89 444 - E-mail: info.nl@globalknowledge.net

Contactpersoon voor de pers:
Global Knowledge Network, Jacqueline Overduin, telefoon: 030 - 60 89 333 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Karin van Geelen, telefoon 023 -

Deel: ' Global Knowledge Network verzorgt opleidingen voor Cabletron '