Persbericht World Online

GlobalNetFinancial lanceert eerste twee sites op portal van World Online

26 januari 2000 - GlobalNet breidt verder uit in de EU met de lancering van Danmark-iNvest.com en Neder-iNvest.com. Verder breidt het zijn ingebouwde Online Traffic uit om een internationaal netwerk van bedrijven op te zetten voor online transacties.

Santa Monica, Calif., (25 januari 2000)
GlobalNetFinancial.com, Inc., een snelgroeiend internationaal bedrijf dat online financieel nieuws, content en transactie-services biedt, gaat twee sites met financieel nieuws lanceren. In Denemarken is dat Danmark-iNvest.com en in Nederland Neder-iNvest.com. Dit zijn de eerste twee financiële websites die door GlobalNetFinancial zijn ontwikkeld. Ze vloeien voort uit de baanbrekende strategische samenwerking met World Online International, een belangrijk pan-Europees internet communicatie-bedrijf dat actief is in 14 landen.

GlobalNetFinancial bezit en beheert Money & Finance sites in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Italië. Na de lancering van de sites in Denemarken en Nederland wil GlobalNet binnen een half jaar sites lanceren in Canada, Zweden en Noorwegen. Bovendien wil GlobalNet binnenkort in Frankrijk en Duitsland financiële sites lanceren op de portal van World Online.

Deze sites zijn nu verbonden met GlobalNetFinancial bedrijven voor online financiële transacties, waaronder MatchbookFX, waar men terecht kan voor online handel met het buitenland; en GlobalNeTrader, het Dynamic Order Execution System voor handel in Amerikaanse effecten.

In samenwerking met verschillende strategische partners heeft het bedrijf ook InsuranceWide.com gelanceerd, dat in het Verenigd Koninkrijk kwalitatief hoge verzekeringen biedt via het internet. Het bedrijf ontwikkelt nu een online effectenbeurs die in de lente van 2000 gelanceerd moet worden in het Verenigd Koninkrijk. GlobalNetFinancial verkent nu in samenwerking met de verschillende strategische partners de mogelijkheden voor online bank- en hypotheekzaken in alle pan-Europese landen waar GlobalNetFinancial een Money en Finance Channel wil lanceren.

Danmark-iNvest.com, Neder-iNvest.com, en de toekomstige Money en Finance Channels van GlobalNetFinancial zijn gebaseerd op de enorm succesvolle website van UK-iNvest.com, met kwalitatief hoge content, financieel nieuws, en tools voor investering en analyse. De pageviews van UK-iNvest.com stegen van 10,6 miljoen in het derde kwartaal van 1999 naar 22,6 miljoen in het laatste kwartaal.

Stanley Hollander, President en CEO van GlobalNetFinancial, zei over de nieuwe sites: De niet-professionele investeerder kan door onze Money en Finance Channels beschikken over de investment-tools en inzichten die ook de professionals gebruiken. Zo krijgen onze bezoekers een voorsprong bij belangrijke zaken die te maken hebben met hun persoonlijke financiën en investeringen. Daarnaast raadplegen professionele investeerders onze sites voor de informatie die ze nodig hebben om belangrijke beslissingen te nemen.

Nina Brink, Chairman en mede-oprichter van World Online: Danmark-iNvest.com en Neder-iNvest.com zijn aanwinsten voor ons Money Channel, onze gebruikers krijgen zo de beschikking over een breed pakket online financiële services van GlobalNetFinancial. Hoewel deze channels vooral op Deens- en Nederlandstalige gebruikers gericht zijn, kunnen al onze gebruikers hun voordeel doen met Danmark-iNvest and Neder-iNvest, omdat ze permanent gelinkt zijn met alle bedrijven van GlobalNetFinancial die zich bezighouden met financiële transacties. Bij World Online willen we onze klanten de beste producten en diensten bieden, en we zijn ervan overtuigd dat Danmark-iNvest en Neder-iNvest uitstekende aanvullingen zijn voor het pakket dat we bieden.

Over GlobalNetFinancial.com

GlobalNetFinancial.com is een snelgroeiend internationaal bedrijf dat online financieel nieuws, investeringen en transacties biedt. GLBN wil met de drukbezochte websites wereldwijd gaan samenwerken met belangrijke ISPs, beleggingsfondsen, effectenmakelaars en andere handelsorganisaties, om zo een internationaal netwerk van bedrijven op te zetten die online transacties verzorgen in Noord-Amerikaanse en Europese aandelen, internationale handel en andere financiële diensten zoals verzekeringen. GlobalNet heeft grote financiële belangen in deze bedrijven. Het bedrijf zelf is voor 23% in handen van de strategische partners. De aandelen van GlobalNet hebben een notering op het NASDAQ National Market System en op de Alternative Investment Market van de Effectenbeurs in Londen.

Over World Online International

World Online International, met Nederland als thuisbasis, werd opgericht in 1996. Het bedrijf heeft meer dan een miljoen abonnees en levert toegang tot het Internet en een breed pakket aan interactieve diensten in 14 landen, aan consumenten en zakelijke gebruikers. Het bedrijf ging al eerder strategische samenwerkingen aan met Shell, Netscape, Bouygues, Ahold, Microsoft, Sun, Bertelsmann, Reuters, Oracle, McDonalds en Vodacom (Het filiaal van Vodafone in Zuid-Afrika). Kijk voor meer informatie op de website: www.worldonline.com. GlobalNet

Gepubliceerd: 28/1/2000

Deel: ' GlobalNetFinancial lanceert sites op portal World Online '