Gouden Asperge 2014 voor Q-Park topman Ward Vleugels

Top van het bedrijfsleven aanwezig tijdens Nationale Aspergepartij in The College Hotel

Amsterdam, 20140424 -- In The College Hotel in Amsterdam is Ward Vleugels, CEO en voorzitter van de raad van bestuur van Q-Park NV uitgeroepen tot Meest Ondernemende Limburger namens het bestuur van de Nationale Aspergepartij. Vleugels heeft met Q-Park de afgelopen 15 jaar een unieke en prachtige onderneming opgebouwd, welke tot de top van de Europese parkeerondernemingen behoort. Hij ontving zijn prijs uit handen van voorzitter Dries van der Vossen. De Gouden Asperge is een speciaal vervaardigde ring van witgoud in de vorm van een asperge, gemaakt door het bekende juweliershuis Schaap en Citroen.

Asperges

Hoge temperaturen en de vele uren zonlicht zijn de redenen dat het aspergeseizoen vier weken eerder dan andere jaren is begonnen. De officiële opening is normaal pas de tweede donderdag van april. Er kan acht weken lang geoogst worden op de velden waar de asperges volgroeid zijn. De eerdere start houdt impliciet in dat de oogst op die velden dan ook vier weken eerder dan normaal het geval is stopt. Ook dit jaar heeft het Nederlandse Asperge Centrum weer de verst gestoken 'dubbel A' asperges uit Limburg naar het centrum van Amsterdam overgebracht.

Eindbeslissers bedrijfsleven

De Nationale Aspergepartij is een jaarlijks terugkerend evenement in The College Hotel in Amsterdam. Ruim 300 beslissers uit het bedrijfsleven, culturele, en publieke sector komen samen om de opening van het aspergeseizoen te vieren. Bestuurslid Emiel de Sévrèn Jacquet (directeur Greenberg Nielsen): ,,Hier brengen we mensen samen, die gezamenlijk tot nieuwe initiatieven kunnen komen”.
Het bestuur van de Nationale Aspergepartij bestaat verder uit: Dries van der Vossen (Bilderberg Hotels), Dennis Martens (Schaap en Citroen juweliers), Martijn Kwast (Kwast Wijnkopers) en Ferry Meijer (Optimix). In het Comité van Aanbeveling nemen hotelier Camille Oostwegel (ChâteauxHotels en –Restaurants en tevens winnaar van de Gouden Asperge 2013), Lindy Neefjes (general manager The College Hotel), ondernemer Carsten Klint en architect Ed Veenendaal zitting.

Samenwerking Leger des Heils

,,Graag wilden wij dit jaar weer een maatschappelijk initiatief betrekken. Na het succes van vorig jaar is wederom een samenwerking met vijf toprestaurants tot stand gekomen voor het arbeidsre-integratie project van 50-50 Food van het Leger des Heils. We hopen zo een kleine bijdrage te leveren voor hun toekomstige plek op de arbeidsmarkt. Vorig jaar is dit heel goed bevallen: naar aanleiding van de stage heeft een deelnemer een vaste functie gekregen bij het Amstel hotel in Amsterdam”, aldus voorzitter Dries van de Vossen.
Vijf deelnemers van 50-50 Food worden in staat gesteld om in totaal 50 dagen stage te lopen bij SVH Meesterkok Dennis Kuipers (Vinkeles * in The Dylan), SVH Meesterkok Ron Blaauw (Ron Gastrobar *), SVH Meesterkok Rassin (La Rive* in InterContinental Amstel Amsterdam), Michel van Dijk (De Kerstentuin in Bilderberg Garden Hotel) en bij Le Garage van Joop Braakhekke en Erwin Walthaus.
Ter gelegenheid van de stages verzorgden de bestuursleden samen met de chefs en de deelnemers van 50-50 Food een lunch voor de bewoners van de Zuiderburgh, een maatschappelijke opvang van het Leger des Heils in Amsterdam.

Q-Park

Q-Park behoort tot de top van Europese parkeerondernemingen met parkeerfaciliteiten in eigendom, exploitatie, beheer of een combinatie daarvan. Q-Park is een erkend kwaliteitsleider op het gebied van parkeren, heeft een portfolio van bijna 6.000 parkeerfaciliteiten en 860.000 parkeerplaatsen, en sterke marktposities in 10 Noord-West Europese landen: Nederland, Duitsland, België, Groot-Brittannië, Frankrijk, Ierland, Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland.

Deel: ' Gouden Asperge 2014 voor Q-Park topman Ward Vleugels '