Ingezonden persbericht

Heerenveen/Amsterdam, 21 februari 2012

GP Groot en Stichting DOEN investeren in OrangeGas

Hans Nijland, directeur FC Groningen, treedt toe tot de RvC van OrangeGas

GP Groot en Stichting DOEN hebben een belang genomen in het bedrijf OrangeGas. OrangeGas investeert in een landelijk dekkend netwerk van Groengas tankstations in Nederland en realiseert en exploiteert deze tankstations zelfstandig en in samenwerking met verschillende regionale oliehandelaren en tankstation ondernemers.

OrangeGas is zeer verheugd met de twee nieuwe aandeelhouders. Met de toetreding van GP Groot en Stichting DOEN ontstaat er strategische synergie, waarbij alle facetten van het rijden op Groengas tot uiting komen. GP Groot is een veelzijdige onderneming die werkzaam is op het gebied van infra, inzameling en recycling, brandstoffen en energie. Vanwege de samenwerking met GP Groot verbreedt OrangeGas zijn positie in de keten richting de van productie van Groengas. Met de bijdrage van de Nationale Postcode Loterij financiert Stichting DOEN o.a. initiatieven op het gebied van duurzaam vervoer. OrangeGas vormt een mooie aanvulling op de huidige DOEN portfolio met daarin vele initiatieven op het gebied van verduurzaming of vermindering van het huidige vervoer.

Het rijden op Groengas past goed bij de nieuwe investeerders. Groengas is 'well to wheel' op dit moment de schoonste en klimaat vriendelijkste brandstof . Daarnaast stimuleert het rijden op Groengas ook de productie van Groengas.

Quote GP Groot: 'De participatie in OrangeGas door GP Groot past in haar streven om afvalstoffen te verwerken tot grondstoffen en energie en is voor GP Groot een belangrijke stap in de verdere verbreding van haar activiteiten met alternatieve energie'.

Quote Nina Tellegen, algemeen directeur Stichting DOEN:'DOEN is er trots op om aandeelhouder te zijn van OrangeGas. Een echte voorloper die een grote impuls kan geven aan het verduurzamen van het vervoer in Nederland en daarmee een belangrijke bijdrage levert aan het verminderen van de CO2 uitstoot.

Quote Hans Nijland, algemeen directeur FC Groningen:

Hans Nijland, algemeen directeur van FC Groningen, zal namens OrangeGas plaats nemen in de Raad van Commissarissen (RvC). Beide partijen kennen elkaar inmiddels goed, omdat FC Groningen met haar wagenpark al meer dan 1 miljoen kilometers op Groengas rijdt en FC Groningen zet de weg van de duurzaamheid de komende jaren nog verder in met het project de Energieborg. Hans Nijland rijdt zelf ook in wagen op Groengas. "Het is niet alleen goed voor het milieu, rijden op Groengas scheelt je ook nog eens behoorlijk in de portemonnee. Om auto's op Groengas nog aantrekkelijker te maken, is het van belang dat er een betere dekking komt met Groengas vulpunten. Veel consumenten zijn best bereid te investeren in het milieu, maar dan moet het alternatief ook goed zijn. OrangeGas werkt aan een landelijke dekking en dan zal het gebruik en verbruik van Groengas alleen nog maar groeien. Ik ben toegetreden tot de Raad van Commissarissen van OrangeGas omdat ik het een jong, dynamisch en ondernemend bed rijf vind en als voormalig zelfstandig ondernemer gaat mijn hart dan sneller kloppen. Bovendien is de branche voor mij en FC Groningen heel interessant aangezien één van de kernwaarden van onze club Groen en Duurzaam is."

GP Groot

GP Groot bv bestaat dit jaar vijfennegentig jaar. Het familiebedrijf is uitgegroeid tot een actieve en innovatieve onderneming met meer dan zevenhonderd werknemers, verdeeld over bedrijfslocaties in Noord-Holland en Noord-Nederland. GP Groot is een veelzijdige onderneming die werkzaam is op het gebied van infra, inzameling en recycling, en energie.

St. DOEN Stichting DOEN is het fonds van de Nationale Postcode Loterij, de BankGiro Loterij en de VriendenLoterij en streeft naar een leefbare wereld waaraan iedereen kan meedoen. DOEN stimuleert mensen en bedrijven die het voortouw nemen op het gebied van duurzame, sociale en culturele vernieuwing. DOEN gaat op zoek naar deze voorlopers, ondersteunt en inspireert ze en verbindt ze met elkaar.

OrangeGas
OrangeGas investeert in, realiseert en exploiteert Groengasvulpunten. OrangeGas levert 100% Groengas en is hiermee koploper in de markt. OrangeGas realiseert in de loop van 2012 een landelijk dekkend netwerk van meer dan 50 Groengastankstations in Nederland en België.

Deel: ' GP Groot en Stichting DOEN investeren in OrangeGas '