Nieuw verschenen is "Outdoor GPS-navigatie - theorie & praktijk" , geschreven door Rento IJsenbrant. Dit boek behandelt het Global Positioning Satellite-systeem, waarbij met behulp van GPS-ontvangers je plaats, koers, hoogte, afstand etc.kan worden bepaald. Van auto's tot luchtvaart, van prive-gebruik tot landmetingen, voor allerlei toepassingen wordt dit systeem gebruikt. In het boek wordt eerst ingegaan op de theoretische achtergrond van het systeem,
waarna in de tweede helft de praktische toepassingen worden belicht. Hierbij gaat het vooral om het "outdoor" gebruik. Het buitensportgebeuren (wandelen, berg wandelen, terreinrijden etc.) is bij uitstek geschikt om GPS als hulpmiddel te gebruiken.
De verkoop van GPS navigatie-apparatuur neemt hand over hand toe, maar een boek dat toegespitst is op het buitensport-gebeuren was er tot nu toe nog niet. Een doorwrochte uitleg, geillustreerd met duidelijke tekeningen maken dit boek ook geschikt voor geinteresseerden in de GPS-techniek, als studie- en naslagwerk.

Outdoor GPS navigatie

124 pagina's
prijs hfl. 34,50
ISBN 90 76012 01 6
Verkrijgbaar in de boekhandel, buitensportzaken en elektronica-winkels.

Meer informatie te verkrijgen op
http://www.niesjewolters.nl/pilootboeken.html of Uitgeverij Diana Wolters
Centrumweg 8