PERSBERICHT - 07 OKTOBER 1999

'Grand Prix' voor commercial Air New Zealand

Tijdens het gerenommeerde Tourfilm Festival in het Tsjechische Karlovy Vary heeft Air New Zealand de `Grand Prix' gewonnen voor de commercial `World's Warmest Welcome'. Het jaarlijkse evenement draait om de beste videoproducties in de internationale reisindustrie. Air New Zealand bleef overeind in een sterk deelnemersveld met tal van airlines, verkeersbureaus en touroperators van over de hele wereld.

De winnende commercial is onderdeel van een advertentiecampagne die in juni jl. werd gelanceerd in Nieuw-Zeeland en Australië. Overigens wordt het thema `World's Warmest Welcome' ook in Europa gebruikt ter ondersteuning van de Nieuw-Zeeland-promotie.

Toen de Tsjechische vertegenwoordigers van Air New Zealand de commercial voor het eerst zagen, waren ze zo onder de indruk dat ze de video onmiddellijk inzonden voor het festival.

De internationale jury was al net zo enthousiast en riep de luchtvaartmaatschappij unaniem uit tot winnaar in de wedstrijdcategorieën Best Commercial Film 1999 en Best Overall Film.

De jury prees Air New Zealand voor het originele concept en de kwaliteit van de productie. In het reclamefilmpje wordt een airline neergezet die culturele barrières doorbreekt.

Lewis Pullen, General Manager van Air New Zealand Europe en bedenker van de campagne `World's Warmest Welcome', ontving de award met gepaste trots in een live-uitzending op de Tsjechische televisie, afgelopen vrijdag.

Air New Zealand wint met de award ook een aantal gratis vertoningen van de commercial op de Tsjechische televisie. De prestatie heeft een grote promotionele waarde voor de maatschappij op de groeiende Centraal-Europese markt.

Air New Zealand biedt dagelijks vluchten aan via London, Frankfurt en Los Angeles naar Nieuw-Zeeland, Australië en verschillende Stille Zuidzee-eilanden.

Deel: ' 'Grand Prix' voor commercial Air New Zealand '




Lees ook