Gratis GeoMedia Viewer van Intergraph geeft toegang tot geografische gegevens

Hoofddorp, 21 januari 1999 Intergraph introduceert het gratis softwarepakket GeoMedia Viewer, een Open GIS-gereedschap om geografische gegevens te bekijken.

Met dit pakket kunnen alle medewerkers in een organisatie kennismaken met de GeoMedia-software. GeoMedia is bekend vanwege de vooruitstrevende dataserver-technologie waarmee onder andere Microsoft Access- en ArcView-bestanden in hun oorspronkelijke formaat kunnen worden gebruikt. Het is zelfs mogelijk om GeoTIFF-bestanden als achtergrond te gebruiken voor vectorbestanden, een groot voordeel bij de distributie van ruimtelijke informatie. GeoMedia Viewer maakt het gebruikers mogelijk informatie in verschillende formaten met elkaar uit te wisselen. De software is te downloaden van https://www.intergraph.com/geomedia/viewer

Op deze Intergraph Web-site is als voorbeeld een aantal geografische gegevens (in totaal 500 Mb), waaronder demografische informatie, te verkrijgen.

Intergraph is een belangrijke partij in de GIS-markt en streeft naar een open omgeving waarin gegevens vrij uitgewisseld kunnen worden. Intergraph is medeoprichter van het Open GIS-consortium en biedt via de ontwikkelde GeoMedia-technologie een oplossing voor vrije-gegevensuitwisseling. Met de op de GeoMedia-technologie gebaseerde producten kunt u gegevens in het oorspronkelijke formaat lezen en analyseren vanuit zowel MGE, MapInfo, ArcView, ArcInfo en Microsoft Access, alsook vanuit Oracle, MicroStation en Autodesk. Meer informatie over Intergraphs GIS-oplossingen zijn te vinden op https://www.intergraph.com/gis

De GeoMedia Viewer kan: · GeoTIFF-bestanden bekijken en administratieve gegevens opvragen; · vragen ruimtelijk filteren, wat tijd bespaart; · gegevens visualiseren door het maken van thematische kaarten, compleet met een legenda die eenvoudig kan worden aangepast; · in- en uitzoomen; · gegevens in het oorspronkelijke formaat tonen wanneer GIS-datawarehouses worden gebruikt.

Intergraph Corporation (https://www.intergraph.com/nederland ) levert complete softwareoplossingen op het gebied van Engineering en Geografische Informatiesystemen (GIS) voor de process-industrie, de bouw, energie-, telecom- en transportsector en lokale, regionale en nationale overheden. Intergraph biedt hardware, software, support, training en consultancy. Met ruim dertig jaar ervaring in de grafische markt wordt Intergraph door analisten algemeen gezien als marktleider op dit gebied.

Intergraph baseert haar producten op Windows, Windows NT en Windows 95/98.

Intergraph behoort tot de Fortune 1000 en is het grootste bedrijf dat zich volledig richt op het aanbieden van interactieve grafische oplossingen voor de professionele markt. Intergraph is actief in 63 landen en telt wereldwijd ongeveer 8000 medewerkers.

Voor meer persinformatie: Intergraph Benelux B.V. Lammers van Toorenburg PR Edith Vos Ward van Beek / Francine Loos
Tel: 023 5666 666 tel: 030 6565 070 e-mail: evos@ingr.com e-mail: ward@lvtpr.nl / francine@lvtpr.nl

Deel: ' Gratis GeoMedia Viewer om geografische gegevens te bekijken '