Provincie Utrecht

15 februari 1999

'Barney'gooit om 10.00 uur eerste pijl.
OPEN HUIS STATENVERKIEZINGEN: GRATIS PER BUS NAAR HET PROVINCIEHUIS

Op zaterdag 20 februari zwaaien de deuren het Provinciehuis, aan de Pythagoraslaan 101 te Utrecht, open. De provincie Utrecht laat in het kader van de komende Statenverkiezingen zien wat zij voor de inwoners doet. Als pleitbezorger van hoogwaardig openbaar vervoer biedt de provincie elke bezoeker gratis busvervoer.

Op de open dag van de provincie Utrecht is een uitgebreide politieke markt en iedere bezoeker kan met provinciale bestuurders in debat. De provinciale diensten zetten hun beste beentje voor, temidden van muziek, hapjes en een drankje. Voor de kinderen zijn er onder meer clowns en een ballonnenwedstrijd.

Optredens zijn er in ieder geval van 'Kids For Animals' (11.00 - 12.00 uur én 13.00 - 14.00 uur) en de Braziliaanse band 'Chôro Combinado' (13.15 - 13.45 uur én 14.30 - 15.30 uur)

Dart-kampioen 'Raymond van Barneveld'
Om tien uur 's ochtends zal 's lands 'meester-pijltjes-gooier' Raymond van Barneveld alias 'Barney' de provinciale politici laten zien hoe je op afstand trefzeker het juiste stemvakje raakt. Bestuurders van de provincie Utrecht en bezoekers van de open dag krijgen een lesje Darts.

Gratis busvervoer
Als belangrijk pleitbezorger van hoogwaardig openbaar vervoer biedt de provincie iedere bezoeker gratis busvervoer. Wie met de bus naar het provinciehuis komt krijgt daar strippen terug voor zowel de heen- als de thuisreis. Deze actie komt tot stand in samenwerking met de busvervoerders GVU, Midnet, NZH en ZWN.

(Voor informatie: Walter Sans actueel@prvutr.nl 030 - 258 31 69/ 030 258 24 34)

Deel: ' Gratis per bus naar Provinciehuis Utrecht '