4 oktober1999 Proximus: meer dan 1.750.000 klanten kunnen vanaf nu hun ProxiMail-antwoordapparaat gratis beluisteren Proximus (Belgacom Mobile) maakt de mobiele beller nog beter bereikbaar door de introductie van een unieke vernieuwing op de Belgische markt. Vanaf nu maandag 4 oktober 1999 om 12.00 `s middags kunnen de meer dan 1.750.000 klanten van Proximus hun ProxiMail-antwoordapparaat gratis raadplegen vanaf hun GSM in België. Bovendien zal de operator de tarifering per seconde toepassen vanaf de 61ste seconde. Deze tarifering gaat in vanaf 1 november 1999.

De recentste marktstudies tonen aan dat mobiele telefonie doordringt tot alle lagen van de bevolking. Meer en meer Belgen bellen mobiel om op elk moment bereikbaar te zijn. Daarom maakt Proximus, het eerste dualband-netwerk 900-1800 mHz in België, het gebruik van ProxiMail gratis vanaf een Proximus-GSM in België, vanaf nu maandag 4 oktober 1999 om 12.00 `s middags. Tot nu kostte het beluisteren van ProxiMail tussen 3 en 9,95 BEF per minuut, afhankelijk van het tariefplan van de klant en het tijdstip van de oproep.

Momenteel gebruiken ongeveer 60% van de Proximus-klanten ProxiMail. Ze blijven altijd bereikbaar, ook als ze niet te bereiken zijn (omdat hun GSM afstaat bijvoorbeeld of omdat ze geen tijd hebben om te antwoorden). Hun correspondenten kunnen een gesproken bericht laten, net als bij een klassiek antwoordapparaat. ProxiMail is gemakkelijk personaliseerbaar door het (via de GSM) op 1231 gratis bereikbaar instelmenu. De Pay&Go klanten waarvan de ProxiMail nog niet geactiveerd is, kunnen dat doen door gratis, vanaf hun GSM, 1712 te bellen.

Proximus maakt de raadpleging van ProxiMail kosteloos, zodat de klanten die de dienst al lang gebruiken er nu onbeperkt van kunnen genieten. Aan de anderen biedt de Belgische marktleider in mobiele telefonie de gelegenheid om ProxiMail te ontdekken.

In dezelfde optiek van bereikbaarheid, verruimt Proximus de geldigheidsduur van de Pay&Go-kaarten voor binnenkomende oproepen. Alle Pay&Go-kaarten (SIM- en herlaadkaarten van 500, 995 en 1990 BEF) kunnen vanaf nu oproepen ontvangen tot zes maanden na de geldigheidsdatum voor uitgaande oproepen. Dit is het geval voor alle nieuwe klanten. Bestaande klanten genieten van de verlengde geldigheidsduur voor binnenkomende gesprekken vanaf hun volgende herlading. Ter herinnering: Pay&Go is de enige herlaadkaart waarmee men (sinds 6 september jl.) ook oproepen kan ontvangen in het buitenland.

Proximus rekent na een minuut per seconde en dat zonder addertjes onder het gras

Vanaf de eerste november past Proximus de tarifering per seconde toe en dit vanaf de 61ste seconde van de oproep. De tarifering per seconde van Proximus is gebaseerd op het principe van de minumumduur (één minuut) gevolgd door een vaste, duidelijke en voordelige tarifering per seconde. Deze formule is ongetwijfeld de meest transparante en absoluut zonder verborgen kosten.

Door de «één minuut + één seconde»-formule wordt de overgrote meerderheid van gesprekken goedkoper, rekening houdend met het feit dat de gemiddelde duur van oproepen gedaan vanaf een mobiele telefoon ongeveer 100 seconden (1 minuut en 40 seconden) bedraagt. Alleen de oproepen van minder dan of gelijk aan één minuut, en de oproepen die telkens een meervoud van 60 seconden duren, kosten evenveel als vroeger. In de formule gehanteerd door Proximus, wordt het tarief van de gesprekken goedkoper of blijft het gelijk. In geen geval betaalt de klant meer dan voorheen. Deze maatregel heeft altijd een positief effect op de factuur van de klant.

Samengevat:

Door het raadplegen van ProxiMail kosteloos te maken, introduceert Proximus een significante innovatie op de Belgische markt. Met de invoering van de tarifering per seconde vanaf de 1ste november, stelt de marktleider van mobiele communicatie in België een transparant en eerlijk systeem voor. De formule speelt perfect in op de verlangens en het belgedrag van de klanten. Klanten die de ProxiMail-dienst reeds gebruiken zullen door deze twee maatregelen ongeveer 20% besparen op hun nationale oproepkosten. Om van deze beide nieuwigheden te genieten moet de klant geen enkel initiatief nemen.

Deel: ' Gratis voicemail-gebruik klanten Proximus (Belgacom Mobile) '