Gratis workshops tijdens Nationaal Vliegangstweekend 20 en 21 juni2009

Vliegangst is te overwinnen

LELYSTAD, 20090604 -- Moeite met vliegen? U bent niet de enige! Ruim drie miljoen Nederlanders hebben vliegangst. Mannen n vrouwen. Misschien bent u zelfs z bang dat u helemaal niet (meer) vliegt. En als u toch gaat, zit u stokstijf van de zenuwen in uw vliegtuigstoel. Jammer, want vliegangst is prima te behandelen. Op zaterdag 20 en zondag 21 juni 2009 organiseert Stichting VALK in samenwerking met Nationaal Luchtvaart - Themapark Aviodrome in Lelystad een themaweekend over vliegangst.

Stichting VALK is een samenwerkingsverband tussen de Universiteit Leiden, de KLM, Transavia en Amsterdam Airport Schiphol. Het instituut, zonder winstoogmerk, is in 1989 opgericht en heeft op basis van wetenschappelijk onderzoek een methode ontwikkeld om mensen van hun vliegangst af te helpen. Van de 8000 clinten die er tot nu toe een training volgden, stapt 96% zonder angst in een vliegtuig.

Gratis workshops!
Op zaterdag 20 en zondag 21 juni 2009 organiseert Stichting VALK in samenwerking met Nationaal Luchtvaart - Themapark Aviodrome in Lelystad een themaweekend over vliegangst. Tijdens gratis workshops leert u onder meer hoe u met uw vliegangst om kunt gaan en wat angst nou eigenlijk met uw lichaam doet. Daarnaast geeft een piloot van de KLM u uitleg over hoe een vliegtuig vliegt. Het programma is op beide dagen hetzelfde en ziet er als volgt uit:

11.30 uur Introductie
In het filmtheater geeft dr. Lucas van Gerwen, directeur van Stichting VALK, uitleg over wat u kunt verwachten van de verschillende workshops.

13.00 uur Workshop 1. `De tijd vliegt, nu u nog'
Een oud-clint vertelt tijdens deze workshop over een leven mt en znder vliegangst. Aansluitend hoort u van een vliegangsttherapeut wat vliegangst is en hoe u het overwint.

14.30 uur Workshop 2. `Angst te lijf'
U krijgt uitleg over wat angst met uw lichaam doet. Aansluitend vinden er ontspanningsoefeningen plaats in een KLM-Boeing 747-300.

16.00 uur Workshop 3. `This is your captain speaking'
Een KLM-gezagvoerder, tevens co-trainer bij Stichting VALK, legt u uit hoe een vliegtuig vliegt. Ook beantwoordt hij zoveel mogelijk vragen van vliegtechnische aard. Een vliegangsttherapeut geeft u tips over de manier waarop u met de sensaties van het vliegen om kunt gaan.

Bij de stand van Stichting VALK is het tijdens beide dagen mogelijk om met oud-clinten en behandelaars van Stichting VALK te spreken. Ook worden er verschillende zelfhulpmethoden te koop aangeboden.

Overwin uw angst!
Vliegangst is geen onoverkoombaar probleem. Het komt voor in alle rangen en standen van de samenleving. Wilt u goed genformeerd worden over hoe u van uw vliegangst af komt? Bezoek het vliegangstweekend op zaterdag 20 en/of zondag 21 juni in de Aviodrome in Lelystad. Adres: Pelikaanweg 50, Luchthaven Lelystad. Openingstijden: 10.00 uur tot 17.00 uur. De workshops zijn gratis. U betaalt alleen voor de entree van de Aviodrome.

Neem voor meer informatie over het vliegangstweekend en/of over vliegangstbehandelingen contact op met Stichting VALK. Telefoon: 071-5273733. Of surf naar: www.valk.org

Deel: ' Gratis workshops tijdens Nationaal Vliegangstweekend 20 en 21 juni2009 '