CONCERT RADIO

Gregor Frenkel Frank gast bij Joop van Zijl op Concert Radio

Op zondag 14 november heeft Joop van Zijl Gregor Frankel Frank te gast in zijn programma Rottumerplaat. Dit programma te beluisteren van 16.00 uur tot 18.00 uur.

In het programma Rottumerplaat ontvangt Joop van Zijl bekende Nederlanders uit de politiek, de muziekwereld en het bedrijfsleven. Elke gast neemt eigen muziek mee die hij of zij ook mee zou nemen naar het befaamde 'onbewoonde eiland'. Vandaar de naam van het programma. Van Zijl spreekt verder met zijn gasten over hun muzikale voorkeur en de invloed die muziek heeft op hun professionele en privé leven.

Van Zijl spreekt met Gregor Frenkel Frank over de rol van klassieke muziek in zijn leven. Ter nagedachtenis aan zijn vader heeft Frenkel Frank o.a. muziek meegenomen waar zijn vader van hield. Deze was violist en speelde tot 1950 in een eigen orkest. De keuze van Frenkel Frank voor Rottumerplaat bestaat o.a. uit muziek van Edith Piaf, Maria Callas, Mahler en Chopin.

Gregor Frenkel Frank werd geboren op 30 maart 1929. Vanaf München is hij via Dresden en Berlijn in 1936 terechtgekomen in Nederland. Frenkel Frank heeft van 1947 tot 1949 gestudeerd aan Nijenrode, samen met zijn klasgenoten Albert Heijn en Michel van der Plas.

Frenkel Frank heeft veel teksten geschreven voor radio en televisie en in boeken en tijdschriften. Hij is enkele jaren schrijver en presentator geweest van het programma KRO's Cursief, heeft 7 jaar lang alle liedjes geschreven voor 'Brandpunt in de markt' en hij heeft als schrijver en presentator in verschillende programma's samengewerkt met Jules de Corte en Syta Bolt onder leiding van Jos Timmer. Naast het schrijven en presenteren heeft Frenkel Frank ook in drie films gespeeld van zijn broer Dimitri en meegespeeld in drie Krimi's als Duits acteur. Verder heeft Gregor Frenkel Frank 7 toneelstukken voor Luc Lutz en de 30 afleveringen van de tv-serie 'Ha die Pa' uit het Engels vertaald. De laatste jaren is Frenkel Frank vooral bekend geweest als presentator in het programma 'Ook dat nog'.

Concert Radio zendt 24 uur per dag uitsluitend klassieke muziek uit. Met een toegankelijk repertoire richt Concert Radio zich op een breed publiek binnen de groep liefhebbers van klassieke muziek. De programmering van Concert Radio wordt elke maand gepubliceerd in het Concert Radio Magazine, het grootste maandblad van Nederland op het gebied van klassieke muziek met een oplage van ruim 20.000 exemplaren per maand. Concert Radio is in heel Nederland te beluisteren via de kabel. Op de internetsite van Concert Radio, www.concertradio.nl, staan de FM-frequenties van het radiostation.

Hilversum, 11 november 1999

Redactienoot (niet voor publicatie):

Deel: ' Gregor Frenkel Frank gast bij Joop van Zijl op Concert Radio '