Amsterdam, 5 november 1999

PAN-EUROPESE BUSINESS ACCELERATOR, GORILLAPARK, BENOEMT GREGORY HASSETT TOT CHIEF TECHNOLOGY OFFICER

Greg Hasset gaat samenwerken met Jeroen Mol en een team van ervaren Internet ondernemers om Europese start-ups te begeleiden van “idee tot beursgang”

GorillaPark, de pan-Europese Business Accelerator & Idea Generator, heeft de benoeming bekendgemaakt van Gregory Hassett (33). Hassett wordt Chief Technology Officer. Greg gaat samenwerken met de oprichter van GorillaPark, Jeroen Mol (oprichter van PROLIN Software en TORNADO-INSIDER. COM™) en een team van ervaren ondernemers dat in oktober aan de slag is gegaan bij GorillaPark.
“Wij zijn zeer verheugd dat Greg het kernteam van GorillaPark gaat versterken,” aldus Mol. “Greg brengt nieuwe ervaring, kennis en enthousiasme mee die inspirerend zullen werken en de GorillaPark ondernemingen snel op de markt zullen brengen”.

Greg is vanaf het begin betrokken geweest bij de PC revolutie. In 1978 richtte hij op 12-jairge leeftijd zijn eerste software bedrijf op. Op 15-jarige leeftijd werkte Greg als software engineer bij de Digital Equipment Corporation in Nashua, New Hampshire waar hij zich bezighield met de ontwikkeling van vertaalprogramma’s. Hij vervolgde zijn werk bij Digital Equipment Corporation in Cupertino, Californië met het toepassen van geautomatiseerde processen voor de controle van fabricage van IC componenten.

Nadat hij Digital had verlaten werd hij medeoprichter van Pointcast inc. één van de eerste leveranciers van nieuws en entertainment op het internet. Tijdens zijn periode als Directeur en Vice President Engineering bij Pointcast genereerde de onderneming meer dan 50 miljoen dollar aan private investeringen, groeide tot 18 miljoen dollar omzet en creëerde een groep van meer dan 1,3 miljoen dagelijkse bezoekers.

“Er is een enorm potentieel voor ontwikkeling van technologieën in Europa” aldus Greg. “Bij GorillaPark heb ik de mogelijkheid om te werken met een aantal bedrijven in de start-up fase en kunnen mijn kennis en ervaring een hefboomwerking krijgen”. Greg versterkt het team van ervaren ondernemers die de GorillaPark start-up companies zal begeleiden. Deze groep bestaat uit Peter van Oorschot, Chief Operating Officer; Richard Farr, Chief Financial Officer; Frances Mann-Craik, Chief Marketing Officer; en Jos de Waard, Chief Customer Services Officer.

GorillaPark: van idee naar beursgang

GorillaPark, in 1999 opgericht, is een pan-Europese Business Accelerator & Idea Generator voor high-tech ondernemers die Internetbedrijven willen creëren die snel willen doorgroeien tot mondiale organisaties. Met een kantoor in Amsterdam en binnenkort in Londen, Parijs en München en een ‘bridge-office’ in Silicon Valley kan GorillaPark starters aanvullen en versterken door het beschikbaar stellen van een exclusief team van ervaren ‘executives’, dagelijkse kantoorbenodigdheden een innovatieve infrastructuur en aandelenkapitaal.

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Matthijs Spits (exelcom@wxs.nl) 070-3241041 of 0653277138
Frances Mann-Craik (fmann@gorrillapark.com) 020 4621957