Groengas is 40% goedkoper dan LPG

Prijzen van fossiele brandstoffen bereiken recordhoogte

AMSTERDAM, 20120403 -- De prijzen van fossiele brandstoffen zijn nog nooit zo hoog geweest. Hierdoor neemt de vraag naar goedkope alternatieven toe. Rijden op LPG lijkt een goed alternatief voor rijden op benzine. Maar rijden op Groengas (CNG) is nog goedkoper. Tot wel 40% in vergelijking met LPG en bijna drie keer zo goedkoop als rijden op benzine.

Autobezitters die een nieuwe auto willen aanschaffen, doen er verstandig aan zich goed te laten informeren over de verbruikskosten: de prijzen van diesel en LPG stijgen immers ook.

LPG kost inmiddels 90 cent per liter. Een kilo Groengas kost bij OrangeGas 95 cent, een kilo aardgas bij CNG-net 99 cent. Op Groengas rijd je in vergelijking echter 1,5 keer zo ver als op LPG.

Er komen steeds meer modellen op de markt die af-fabriek zijn uitgerust om op aardgas/groengas te rijden. Zowel personenauto’s als bedrijfsauto’s. Als de Fiat Panda op aardgas wordt vergeleken met de Fiat Panda op LPG loopt het verschil in brandstofkosten flink op.

Met 4,2 kilo Groengas (€3,99) rijd je 100 kilometer. In dezelfde auto op LPG heb je 7 liter (€6,30) nodig om 100 kilometer te rijden. Per saldo is Groengas dus bijna 40% goedkoper dan LPG.

In vergelijking met benzine is Groengas bijna 2,8 keer goedkoper. Ook het aantal vulpunten groeit: Eind 2012 zullen er, verspreid over Nederland, ruim 100 vulpunten zijn. Waarvan ongeveer 50 Groengas vulpunten van OrangeGas. Hiermee is het netwerk landelijk dekkend.

Deel: ' Groengas veertig procent goedkoper dan LPG '