Wederom feest in Amsterdam-West

Sinterklaas strooit er ook dit jaar weer lustig op los

AMSTERDAM, 20111102 -- Het stadsdeel Amsterdam-West riep bewoners ook dit jaar weer op om goede ideeën voor de buurt te verzamelen. Enkele van de initiatieven waarop gestemd kon worden, waren een rondvaart door Amsterdam (4800 euro), zumbales voor vrouwen (4000 euro) en biologische kooklessen (2500 euro). In totaal mogen deze initiatieven 3 ton kosten.

VVD-woordvoerder Joël Andoetoe: “De VVD heeft vorig jaar al geageerd tegen deze verspilling van belastinggeld. Toen ging het onder andere om buurt-BBQ’s en reisjes naar de Efteling en Madurodam. Een jaar later is het besef dat de belastingbetaler niet voor deze ongein hoort te betalen, kennelijk nog steeds niet doorgedrongen bij portefeuillehouder Welschen” (GroenLinks).

Pogingen van de VVD om een einde te maken aan dit soort strooiacties, werden door de deelraad niet gesteund. Joël Andoetoe: “De linkse partijen zeggen de noodzaak tot bezuinigen wel te zien, maar staan vooraan als er geld van hardwerkende belastingbetalers weggegeven kan worden. Vechten tegen die spilzucht is bijna vechten tegen de bierkaai”.

De VVD zegt ook goede initiatieven te zien, die weinig geld kosten, het buurtgevoel versterken en de belastingbetaler een besparing opleveren. Joël Andoetoe: “Ik was laatst bij een buurtoverleg waar een bewoner een paar honderd euro aanvroeg om gereedschap aan te schaffen waarmee een openbare buurttuin door vrijwilligers onderhouden kon worden. Daar staat nul komma nul eigenbelang tegenover, en het maatschappelijk nut is groot. Wat ons betreft zijn buurtgelden juist daarvoor bedoeld. Leren koken en dansen betaal je maar zelf”.

Deel: ' 'GroenLinks speelt wederom Sinterklaas in Amsterdam-West' '