Grolsch NV

Sleeman nieuwe partner in Canada

Grolsch gaat groei in Canada uitbouwen met nieuwe partner Sleeman

Enschede, 3 juli 2002

Koninklijke Grolsch N.V. heeft vandaag bekend gemaakt dat zij haar instemming heeft verleend aan de verkoop van de verkoop-, marketing- en distributierechten betreffende Grolsch-producten in Canada door The Rollick Beverage Company Inc. aan Sleeman Breweries Ltd. De transactie gaat in per 1 juli 2002. Per 2006 zal in Canada naar verwachting circa 100.000 hectoliter Grolsch bier verkocht worden.

The Rollick Beverage Company was de afgelopen jaren verantwoordelijk voor het Grolsch-merk in Canada. Onder Rollick is het afzetvolume sterk gegroeid tot ruim 40.000 hectoliter in 2001. Rob Snel, directeur Grolsch International: Met het bereiken van de huidige volumes heeft Rollick een fantastische prestatie neergezet. Tegelijkertijd betekent dit dat Grolsch, in haar streven verder te groeien, nu een partner nodig heeft met een grotere reikwijdte in distributie en in marketing. Daarover waren alle betrokkenen het eens. Sleeman is die partner.

Voor Sleeman Breweries Ltd. (Guelph, Ontario) is het Europese en toonaangevende Grolsch-merk een belangrijke aanvulling op het portfolio. Sleeman is zowel sterk in de thuisverbruik-markt, momenteel het voornaamste afzetkanaal voor Grolsch in Canada, als ook in de horeca. Deze kracht in de horeca biedt Grolsch extra groeikansen. Rob Snel: De internationale strategie van Grolsch kenmerkt zich door een focus op kernmarkten en het aangaan van strategische samenwerkingen. Met zijn rijke biercultuur is Canada voor ons zondermeer een kernmarkt en Sleeman biedt ons exact de samenwerking die we zoeken: op basis van toewijding, ervaring, kracht en omvang.

Achtergrondinformatie Sleeman

Sleeman Breweries Ltd. is in Canada de meest toonaangevende brouwer en distributeur van kwaliteitsbieren en in omvang de derde brouwerij van het land. Naast de in elke provincie verkrijgbare bieren onder het eigen bekende Sleeman-merk, bestaat het portfolio uit een reeks bijzondere regionale merken. Voorbeelden hiervan zijn Okanagan Spring en Shaftebury in British Columbia en Alberta, Upper Canada in Ontario, Seigneuriale in Quebec en The Maritime Beer Company in Nova Scotia. Daarnaast voert Sleeman diverse geïmporteerde wereldmerken. Met de acquisitie van de Stroh-merken verwierf Sleeman zich eind 1999 een positie in het prijssegment van de Canadese markt. Sleeman is bovendien verkrijgbaar in geselecteerde delen van de Verenigde Staten. In horeca en thuisverbruik biedt Sleeman de bierliefhebber een keur van op ambachtelijke wijze en met natuurlijke grondstoffen gebrouwen kwaliteitsbieren.

Deel: ' Grolsch benoemt Sleeman als nieuwe partner in Canada '




Lees ook