Gemeente Eindhoven

Persbericht: 9 november 1999, no. 63.

Dinsdagavond 16 november a.s.

Grootschalige veiligheidsoefening in Philips Stadion

Komende dinsdag vindt in het Philips Stadion in Eindhoven een grootschalige veiligheidsoefening plaats. Doel is om het calamiteitenplan van PSV en de rampenbestrijdingsorganisatie van de gemeente Eindhoven te beoefenen. Direct na afloop van de wedstrijd PSV 2 - De Graafschap 2, die voor deze gelegenheid in het stadion plaatsvindt, worden diverse incidenten in scene gezet waarvoor de inzet van politie, brandweer, GGD en PSV noodzakelijk is.

De oefening, die de werktitel "Diamant '99" heeft gekregen, is de jaarlijkse grootschalige oefening van de rampenbestrijdingsorganisatie van de gemeente Eindhoven. Vorig jaar betrof de oefening een grote kettingbotsing op de Tilburgseweg, nabij het Evoluon. In overleg met PSV, die graag het eigen calamiteitenplan een keer wilde oefenen, is besloten tot een gezamenlijke oefening. Deze oefening kan tevens worden gezien in het licht van Euro 2000, in het kader waarvan in juni volgend jaar drie wedstrijden in het Philips Stadion plaatsvinden.

Het programma is als volgt: de wedstrijd PSV 2 - De Graafschap 2 begint om 18.30 uur. Direct na afloop van de wedstrijd, rond 20.15 uur, volgt de oefening. De "incidenten", met zogenaamde LOTUS-slachtoffers en figuranten in de rol van relschopper, spelen zich af op de Oost-tribune. De oefening duurt tot ongeveer 21.30 uur. De wedstrijd en de oefening kunnen door belangstellenden gratis worden bijgewoond; zij kunnen plaatsnemen op de Noord-tribune (spoorzijde).

Zoekwoorden:

Deel: ' Grootschalige veiligheidsoefening in Philips Stadion '