Grootste Golftoernooi ter Wereld III - Nederland golft voor KiKa

Op meer dan 50 golfbanen in Nederland

AMSTERDAM, 20140612 -- 25% van de kinderen waarbij kanker wordt geconstateerd overlijdt, KiKa streeft ernaar om in 2025 een genezingskans van 95% te behalen. Om dat te bereiken is onderzoek nodig en dat kost geld. Daarom organiseert Stichting Sporters in Actie op vrijdag 27 juni aanstaande voor de derde keer het Grootste Golftoernooi ter Wereld. Onder het motto – Nederland golft voor KiKa – golfen we op meer dan 50 Golf- en Pitch & Putt banen in Nederland om geld op te halen voor kinderen met kanker. Met als mooie bijkomstigheid hopelijk een nieuw Guinness WorldrecordTM

Grootste Golftoernooi ter Wereld – Nederland golft voor KiKa
De aftrap van het Grootste Golftoernooi ter Wereld is donderdagavond op Golfclub Amstelborgh. Daar wordt o.a. een barbecue en een Pro-Am wedstrijd georganiseerd waarna Frits Hirschstein, directeur van KiKa, om 00.01 uur de officiële aftrap zal verrichten van het toernooi. Marc Agtersloot, voorzitter van Sporters in Actie; 'het is fantastisch dat zoveel banen gehoor hebben gegeven aan onze oproep om mee te doen. Met ruim 50 deelnemende Golf- en Pitch & Putt banen is dit echt een uniek evenement in de Wereld.'

Op vrijwel alle golfbanen worden extra activiteiten georganiseerd zoals live-muziek, barbecue, clinics en loterijen ten bate van KiKa. Golfers van ieder niveau maar ook niet-golfers zijn van harte welkom op de deelnemende banen. Het hoofdevenement vindt plaats op Golfbaan Naarderbos waar de dag wordt afgesloten met een o.a. een veiling en spetterend KiKa feest. De activiteiten op Naarderbos zijn live te volgen via het event kanaal van UPC en internet – meer informatie: www.sportersinactie.nl

Nederland golft voor KiKa op RTL7
RTL heeft zendtijd ter beschikking gesteld en het programma is belangeloos geproduceerd door Stims Media o.a. bekend van het programma Golf & Business. Aan het woord komen ondermeer Frank en Myriam Vogel, al drie jaar hoofdsponsor van het golftoernooi. En er is een item over Bram en Pim, twee jonge golfers die met hun 'Ik golf voor KiKa' actie een geweldig bedrag bij elkaar hebben gespeeld.

Bijzondere aandacht  tijdens de uitzending is er voor Devon en zijn familie. Devon is 3 maanden oud als op 20 augustus 2013 ALL (leukemie) wordt gediagnosticeerd. Na een ogenschijnlijk succesvolle behandeling waardoor de hoop op volledig herstel toenam, wordt op 28 april een recidief geconstateerd. Op 5 mei de dag van zijn 1e verjaardag is gestart met een 2e chemo behandeling en deze slaat vooralsnog goed aan. De kans op genezing bij zo'n kleintje is maar 50%. Marc Agtersloot, 'de opa van Devon heeft op www.ikgolfvoorkika.nl een actie voor Devon aangemaakt, zo zijn wij met de familie in contact gekomen. Het verhaal van Devon maakt heel duidelijk waarom we dit evenement organiseren en dat meer onderzoek absolute noodzaak is. Daarom werkt de familie ook mee aan het programma, hopelijk inspireert dit alle golfers van Nederland om 27 juni mee te doen.' – Uitzending RTL7 zondag 22 juni a.s. om 13.30 uur.

Sporters in Actie
Stichting Sporters in Actie is opgericht in juni 2012, na de eerste editie van “Het Grootste Golftoernooi” op Golfbaan Spaarnwoude. Jaarlijks organiseert de stichting diverse evenementen ten bate van het goede doel.

KiKa (Stichting Kinderen Kankervrij)
Om de twee dagen sterft in Nederland een kind aan kanker. En hoewel 75 procent van de kinderen de ziekte overleeft, is dit percentage de afgelopen tien jaar nauwelijks gestegen. Het overlevingspercentage kan omhoog door zorg en onderzoek op één locatie samen te brengen: het Prinses Máxima Centrum voor Kinderoncologie. Dit centrum moet nog worden gebouwd en daar is geld voor nodig!

Frits Hirschstein (Oprichter van KiKa); 'We zijn heel blij dat Sporters in Actie voor KiKa heeft gekozen met deze actie! We zijn een kleine organisatie die afhankelijk is van de inzet van derden. Zo kunnen wij groot worden en klein blijven. Wij hopen dat alle partijen die Sporters in Actie gaat benaderen hun support willen geven om zo een maximale opbrengst te realiseren voor onderzoek naar kinderkanker.'

Deel: ' Grootste Golftoernooi ter Wereld III - Nederland golft voor KiKa '