Live optreden Eddy de Clercq's Testlab en verkiezing beste retro sixties band.

Grootste Mega Platen & CD Beurs van dit millennium

UTRECHT - De laatste Mega Platen & CD Beurs van dit millennium is groter dan ooit. De beurs, een vast onderdeel van de jaarlijkse Verzamelaarsjaarbeurs, wordt gehouden op 27 en 28 november 1999 in de Jaarbeurs Utrecht. Met een wereldcollectie handtekeningen van supersterren, een U2 tentoonstelling, een filmpostersexpositie en live radio uitzendingen en optredens van onder meer Eddy de Clercq sluit de Mega Platen & CD Beurs dit millennium feestelijk af.

Drie dagen lang staan standhouders uit de hele wereld op de grootste Mega Platen & CD Beurs van deze eeuw. Twee kilometer aan stands biedt de muziekliefhebber een keur aan bijzonder vinyl en cd- materiaal. Alle mogelijke stijlen zijn ruimschoots vertegenwoordigd: rock, black music (jazz, soul, reggae), metal en punk, golden oldies en muziek uit de jaren zestig en zeventig.

Live optreden Eddy de Clercq's Testlab en verkiezing beste retro sixties band.

Grootste Mega Platen & CD Beurs van dit millennium

Nieuw deze keer is de speciale corner met R&B, house, dance, old school en 12 inches. Op deze afdeling met een kleine miljoen aan platen en cd's mag geen DJ en VJ ontbreken.

De Mega Platen & CD Beurs viert het einde van het millennium met diverse live optredens. Op zaterdag draait DJ Eddy de Clercq zijn bekende Testlab-mengsel van lounge en exotica op het Chill- Out- terras van de beurs. Met oude en nieuwe muziek in dit genre - die nu weer populair is in New York, London en ook in Amsterdam - creëert hij een oase van rust op de soms hectische beursvloer. Op zondag zendt het AVRO-radio 2 programma 'Het Steenen Tijdperk' live uit vanaf de platenbeurs, met onder meer optredens van de drie overgebleven deelnemers van de competitie van Nederlandse bands met sixties repertoire. Vanaf 26 september kunnen luisteraars via 'Het Steenen Tijdperk' stemmen op hun favoriete bands. De uiteindelijke winnaar zal in de live uitzending van zondag 28 november op de platenbeurs bekend worden gemaakt.

De Mega Platen & CD Beurs pakt flink uit met bijzondere tentoonstellingen. De verzamelaar David Robbins komt voor deze gelegenheid over uit Engeland met zijn wereldcollectie handtekeningen van supersterren. Hij toont de handtekeningen van o.a. Marilyn Monroe, Elvis, James Dean, John Lennon, Frank Sinatra, de Back Street Boys, Five, Britney Spears en nog vele andere beroemdheden.

Maar dat is nog niet alles. Hollywoodsterren als Demi Moore, Sharon Stone, Jack Nicholson , Clint Eastwood en Leonardo Di Caprio zijn te bewonderen op de filmpostertentoonstelling. Hier zijn ook hun handtekeningen te zien. Bezoekers maken bovendien kans op de handtekeningen van Sharon Stone en Dr. Spock tijdens de speciale millenniumverloting.

Op de unieke en uitgebreide U2 tentoonstelling zijn alle platen en cd's die ooit door U2 zijn uitgegeven te zien. Ook de zeldzaamste singles en elpee's en collector's items ontbreken niet. Bijzonder is dat er experts aanwezig zijn, die platen van U2 taxeren. Een unieke kans voor verzamelaars om de waarde van hun collectie te laten bepalen!

Vinylverzamelaars kunnen met hun platen terecht bij het bedrijf 'Clean Record Service' dat dit jaar op de beurs staat. De medewerkers reinigen platen op professionele wijze, zodat ze in het nieuwe millennium weer tegen een stootje kunnen.

De verwachting is dat de grootste platen- en cd-beurs van dit millennium duizenden muziekliefhebbers uit binnen- en buitenland zal trekken. Ongetwijfeld vinden zij wat van hun gading tussen het enorme aanbod van platen, singles, cd's en bijzondere verzamelitems. Een must voor de ware verzamelaar!

De Mega Platen & CD Beurs is op zaterdag geopend van 10.00 tot 18.00 uur en op zondag van 10.00 tot 17.00 uur. Bij de NS loketten zijn Rail Idee- kaarten in de voorverkoop verkrijgbaar.

De Jaarbeurs Utrecht ligt op loopafstand van het station Utrecht CS en er is volop parkeergelegenheid. Voor meer informatie is ARC Productions overdag telefonisch te bereiken op telefoonnummer 0229 - 213891. Of raadpleeg de Internetsite: http://www.mmmarc.com.

Geachte redactie,

Zou u zo vriendelijk willen zijn bovenstaand persbericht en bijgaande foto's op te nemen in uw volgende uitgave?
Bij voorbaat hartelijk dank,

Met vriendelijke groet,