NAT. COMITE VAN DE OUDEREN

Grootste opkomst ooit op 50+ Beurs

Ruim 95.000 ouderen vinden weg naar 50+ Beurs & Festival 2001

Met 95.320 bezoekers is de negende editie van de 50+ Beurs & Festival, georganiseerd van 19 tot en met 23 september 2001 in de Jaarbeurs te Utrecht, drukker bezocht dan ooit. Ten opzichte van vorig jaar trok het evenement ruim 9% meer actieve plussers voor de 403 standhouders op ruim 30.000 m2 beursoppervlakte.

Het evenement ter viering van de jaarlijkse Dag van de Ouderen is hiermee 's werelds grootste evenement voor ouderen. Nergens ter wereld wordt de Dag van de Ouderen zo massaal gevierd.

Dit jaar is in verband met de verwachte groei de beurs met 1 dag verlengd. Vorige edities telden 4 beursdagen. De 5e beursdag bleek zeer succesvol, en zal voortaan ook de komende edities gehandhaafd blijven.

Volgend jaar beleeft de 50+ Beurs zijn tweede lustrumviering. De dan tiende editie zal plaatsvinden van 18 tot en met 22 september 2002, wederom in de Jaarbeurs te Utrecht. De verwachting is komend jaar meer dan 100.000 bezoekers te verwelkomen. De eerste editie in 1993 werd bezocht door 11.000 mensen.

Trekkers op de beurs dit jaar waren o.m. naast de vakantiereizen en de internet-toepassingen ook de vele politici die op het Politiek Plein in debat met elkaar en het publiek de verkiezingsstrijd inluidden. Zo waren tijdens de beurs o.m. de ministers Brinkhorst, Netelenbos, Borst, Hermans, en de staatssecretarissen Vliegenthart, Van der Ploeg, Faber en Adelmund van de partij. Daarnaast debatteerden de lijststrekkers Dijkstal, Melkers en De Hoop Scheffer onder leiding van Tweede Kamervoorzitter Van Nieuwenhoven. 50 Plussers vertegenwoordigen meer dan de helft van de kiesgerechtigde bevolking.

De Dag van de Ouderen is een initiatief van de Verenigde Naties en wordt wereldwijd gevierd. Nederland vervult daarmee een voortrekkersrol. In Nederland is voor de organisatie van de viering het Nationaal Comité Dag van de Ouderen verantwoordelijk onder voorzitterschap van oud- minister Hedy d'Ancona.

Meer over de 50+ Beurs op www.50plusbeurs.nl
Meer over de Ouderendag op www.ouderendag.nl

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de 50+ Beurs-manager Jurgen Pietersen: 06 21 837 846

23 sep 01 15:35