BIJL PARTNERS

Grootste speculaashart voor KWF

Geslaagde recordpoging
Grootste speculaashart ooit

Utrecht, 6 oktober 1999 . Woensdagmiddag is het grootste speculaashart dat ooit gemaakt is, gereed gekomen in Hoog Catharijne in Utrecht. Het hart van 6 bij 6 meter krijgt hiermee een vermelding in het Guinness Book of Records. Makers zijn de banketbakkers van Heerlijk & Heerlijk, een gilde van de betere banketbakkers in ons land. Met deze actie steunen de banketbakkers de 50-jarige Nederlandse Kankerbestrijding/ Koningin Wilhelmina Fonds (KWF). In het midden van het hart werd dan ook het logo van het KWF, de rode kreeft met sabel, in marsepein aangebracht.
De Nederlandse Vereniging van Standwerkers is nu ter plaatse bezig met het beste team standwerkers - waaronder de Nederlands kampioen . het speculaashart in stukken te verkopen aan het publiek. Een eerste spontane koper kocht direct een half hart voor 10.000 gulden. Het was het bedrijf Compu.train dat, zo bleek, een vestiging heeft in Hoog Catharijne, zelf 15 jaar bestaat en zo graag het KWF ondersteunt. Het bedrijf deelt de speculaas nu uit onder personeel en cursisten.

Naast de verkoop van het megaspeculaashart door de standwerkers, zal in de maanden oktober en november in elke winkel van de Heerlijk & Heerlijk banketbakkers speculaasharten worden verkocht. Een deel van de opbrengst hieruit wordt eveneens ter beschikking gesteld aan het KWF. De pakjes speculaasharten zijn herkenbaar aan een stickerembleem van het 50-jarig KWF.

/////

Zoekwoorden: