Grote belangstelling voor de Windows 2000 Challenge

Schiphol-Rijk/Brussel, 10 februari 2000

De belangstelling voor de Windows 2000 Challenge, de avontuurlijke zoektocht op Internet ter gelegenheid van de introductie van het nieuwe besturingssysteem Windows 2000, is enorm - ook uit onverwachte hoek. Inmiddels is gebleken dat iemand de domeinnaam www.w2kchallenge.com heeft geregistreerd. Om eventuele verwarring uit de wereld te helpen, sturen wij u hierbij de juiste URL voor de Windows 2000 Challenge, te weten www.windows2000challenge.com.

Al op de dag dat de website live was, op 2 februari, passeerde het aantal inschrijvingen de 1000. Inmiddels hebben wij duizenden aanmeldingen ontvangen.

De Windows 2000 Challenge is een avontuurlijke zoektocht op Internet ter gelegenheid van de introductie van het nieuwe besturingssysteem Windows 2000. Iedereen die toegang heeft tot Internet kan aan de Windows 2000 Challenge meedoen. De deelnemers maken kans op een hoofdprijs van 20.000 euro en tal van andere prijzen, waaronder PC's en software. De Windows 2000 Challenge begint op 16 februari 2000 om 10.00 uur, duurt 2000 minuten en gaat vooraf aan de officiële introductie van Windows 2000 op 17 februari 2000 in San Francisco.

De deelnemers aan de Windows 2000 Challenge moeten op zoek naar een stuk intelligente software met emoties, OEG (Onafhankelijk Emotioneel Geheugen) genaamd. OEG is ontwikkeld door computerprogrammeur, Sophie Lebon. Zij is erin geslaagd een programma te creëren dat 'leeft', met een eigen bewustzijn, met vragen over zichzelf en over de wereld. Sophie is zich bewust van de potentiële mogelijkheden van OEG, maar ziet ook in dat er gevaren schuilen in die vermogens. Daarom is OEG goed beveiligd en heeft Sophie het bestaan van OEG angstvallig geheimgehouden. Maar OEG is erin geslaagd te ontsnappen. Welke gevolgen dit precies zal hebben, is onduidelijk. Sophie is wanhopig. Eén ding is zeker: OEG moet gevonden worden. Dit is dan ook de opdracht aan de deelnemers: vind OEG en ontdek het geheim van deze software, voordat het te laat is. De deelnemers zoeken stukje bij beetje de antwoorden op dit mysterie via het web, waarbij ze allerlei puzzels moeten oplossen en op een slimme manier achter informatie kunnen komen.

Als platform voor de Web Challenge wordt Windows 2000 Advanced Server gebruikt, in combinatie met Microsoft SQL Server 7.0. Voor de programmaverwerking en het bijhouden van de scores dienen twee geclusterde Compaq ProLiant 6400R-servers met dual-Intel Pentium III Xeon 550 MHz processors. Deze cluster heeft toegang tot een StorageWorks opslagsysteem, Fibre Channel Raid Array 4100, waarop de database is gehuisvest. De feitelijke websites bevinden zich op drie, via load-balancing gekoppelde Compaq ProLiant 1850R-servers met Intel Pentium III 550 MHz processors. Het hele systeem is gebouwd om de zwaarste piekbelastingen zonder problemen te kunnen afhandelen, waarbij duizenden spelers tegelijkertijd informatie kunnen opzoeken, pagina's opvragen en vragen beantwoorden. Hiermee wordt de bedrijfszekerheid van het Windows 2000-platform voor dit soort kritische applicaties onderstreept. Compaq is medesponsor van de Windows 2000 Web Challenge.

Na de persbijeenkomst op 16 februari aanstaande ter gelegenheid van de introductie van Windows 2000 is er ook voor de aanwezige pers de mogelijkheid om in te loggen op de Windows 2000 Challenge.

Hebt u zich al ingeschreven?

Microsoft BV Michiel Gosens Public Relations Manager

Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen een plezieriger en gemakkelijker gebruik van de computer te laten maken, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.

Voor informatie (eindgebruikers)

Microsoft Information Center (Nederland), tel. +31 (0)20 5001005 Microsoft Information Center (België), telefoon +32 (0)2 5033113

Voor informatie (redacties)

Microsoft B.V. (Nederland) Michiel Gosens, Press & Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 5001274 Microsoft BVBA (België) Els Stevens, Public Relations Manager, telefoon: +32 (0)2 7043322

© 2000 Microsoft Corporation. All rights reserved. Terms of Use.

Deel: ' Grote belangstelling voor de Windows 2000 Challenge '