Grote namen bij de African Business day op de Erasmus Universiteit

Ook Google, Goldman Sachs en McKinsey&Company zijn dit jaar aanwezig bij de tweede African Business Day op de Erasmus Universiteit Rotterdam.

ROTTERDAM, 20160408 -- De Association of Students of African Heritage (ASAH), organiseert op 19 mei 2016 voor de tweede keer de African Business Day. Na het success van de vorige editie heeft ASAH besloten om dit jaar nog groter uit te pakken.

Dit jaar zal het evenement draaien rondom het thema “Redefining Africa”, waarbij het doel is om de negatieve stereotypes over het continent grondig aan te pakken en successen van Afrikaanse business leaders te vieren.“Het is ons gelukt om voor African Business Day 2016 innoverende en bekende leiders binnen te slepen zoals Clinton Mutambo, CEO van Esaja.com; Colin Coleman van Goldman Sachs Afrika; Uzodinma Iweala, schrijver van het verfilmde boek Beasts of No Nation; Nana Kwame Bediako CEO van Wonda World en Gbenga Ajayi van Google,” vertelt Sarah El Boukhallouki, voorzitter van de African Business Day commissie.

De African Business Day zal plaatsvinden op 19 mei op de campus van de Erasmus Universiteit Rotterdam. In de ochtend zullen er workshops worden gegeven door bedrijven met grote invloed in Afrika, waaronder McKinsey & Company, FMO en Shell. Deze workshops zijn exclusief en slechts een beperkt aantal plaatsen zullen worden aangeboden. Ook kleinere bedrijven met een focus op duurzaamheid zoals Städler zullenvan de partij zijn. Tijdens de workshops krijgen studenten de kans om hun kennis toe te passen en hun netwerk te vergroten. In het plenaire programma zullen de sprekers hun persoonlijke ervaringen met betrekking tot zakendoen in of met Afrika delen. Natuurlijk zullen onze bezoekers ook de kans krijgen om te genieten van Afrikaans entertainment én van de Afrikaanse keuken. Ten slotte, een business day zou geen business day zijn zonder netwerksessies, daarom zullen er tijdens de lunch en de borrel ook kansen zijn om te netwerken met vertegenwoordigers van Mckinsey, Shell, Google, Morgan Stanley en vele anderen.

Zoals Malcolm X zei: “For tomorrow belongs to the people who prepare for it today.” Door middel van de African Business Day maken wij ons en u gereed voor de Afrika van de toekomst.

Kaarten voor het evenement zijn vanaf medio april verkrijgbaar op www.asah-eur.nl/africanbusinessday.

Deel: ' Grote namen bij de African Business day op de Erasmus Universiteit '