---
Grote organisaties grijpen naar KANA IQ voor 'selfservice' via internet

---
Onder andere Verizon Online, Priceline.com, OKO Bank, AXA Assurances en Inland Revenue verhogen klanttevredenheid en verlagen kosten
Hoofddorp, 12/03/2003

KANA (NASDAQ: KANA), leverancier van applicaties voor klantenondersteuning en -communicatie, kondigt aan dat steeds meer toonaangevende bedrijven KANA IQ-software, een selfservice kennissysteem, inzetten. Consumenten zoeken steeds vaker gewenste informatie via internet en bijgevolg gaan grote organisaties een groot deel van hun klantservice naar het web verleggen om kosten te verlagen. Organisaties die dit product vorig jaar hebben aangeschaft zijn onder andere Postbus 51, Priceline.com, AXA Assurances en Verizon Online.

Volgens een recent onderzoek van Gartner zal de behoefte aan selfservice via het internet verder verhogen tot 2012, aangezien selfservice tegelijkertijd klantservice verbetert en toch zorgt voor kostenbesparingen. De genoemde factoren bewegen organisaties om selfservice en 'geholpen' selfservice te evalueren.

Organisaties kiezen KANA vanwege de uitstekende architectuur, flexibiliteit en intuïtieve zoekmogelijkheden van KANA IQ-software. Door de integratie van vier navigatiesystemen, waaronder 'Natural Language', 'Decision trees', 'Case Based Reasoning' en 'Expert Modeling', kan KANA garanderen, dat iemand die voor het eerst op een website informatie zoekt, die ook onmiddellijk kan vinden. Bovendien kunnen organisaties de klanttevredenheid van de zoekervaring nog meer verbeteren door gebruik te maken van de dynamische leerfunctie van de applicatie. Daardoor zetten zij een 'best practice'-aanpak in om klanten naar antwoorden te sturen.

Andere organisaties die recentelijk KANA IQ hebben aangekocht zijn onder andere Bruce Power, Inland Revenue, OKO Bank, STIME en SWIFT.

KANA IQ stelt zowel klanten als supportmedewerkers in staat om snel de juiste informatie te vinden waardoor klanttevredenheid stijgt en de productiviteit van de supportmedewerkers verhoogd wordt. En dat terwijl wachtrijen verkort worden en interacties met weinig waarde verminderd worden.

KANA levert eCRM applicaties die specifiek op telecommunicatie, financiële branche, gezondheidszorg, high-tech, retail, overheid en onderwijs zijn afgestemd voor effectieve en efficiënte klanteninteracties via alle communicatiekanalen (selfservice, Internet, telefoon, e-mail en chat) en door de hele organisatie heen. KANA's branchespecifieke applicaties en aanpassingen komen aan de unieke behoeften van Global 2000 organisaties in deze branches tegemoet. De oplossingen leveren organisaties concurrentievoordelen en verbetering van hun service en marketing- en verkoopondersteuning op.

---
END

---
Over KANA
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
eCRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de kosten in contactcenters en marketingafdelingen en verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van customer relationship management-oplossingen - een combinatie van KANA's eCRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelst groeiende eCRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet, e-mail of telefoon. KANA's klanten omvaten Global 2000 klanten in verschillende branches - financiële branche, productie, high-tech, communicatie, retail en dienstverlening, waaronder: ADP, Chase, E*Trade, GAP, GM, Hewlett-Packard, Kodak, Sony, United Airlines, Verizon, TaylorMade-adidas Golf en Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen partners. Voor meer informatie, surf naar www.kana.com

Voor journalisten
Kris Bogaerts, KANA, tel: +31 (0)23 549 90 17, e-mail: kbogaerts@kana.com
Claudia Mairböck, NewsEngine PR, tel: +31 (0)20 567 2170, e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com
Ref.:KANA0117-11EBB2

Deel: ' Grote organisaties grijpen naar KANA IQ voor 'selfservice' via inter.. '




Lees ook