GSK Consumer Healthcare BV winnaar 2015 Zelfzorg- en cosmeticabranche

Nationale Business Succes Award 2015: iedere zondag op RTL7 om 12:55 uur

ROTTERDAM, 20151103 -- Glaxosmithkline Consumer Healthcare BV is door de Nationale Business Succes Award uitgeroepen tot branchewinnaar 2015 in de Zelfzorg- en cosmeticaproductenbranche. Het bedrijf heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende onderneming op het gebied van zelfzorgproducten met een zeer sterke positionering, en valt op door de uitstekende reputatie die het in de branche geniet. ‘In een markt die continu in beweging is, weet GSK Consumer Healthcare BV door haar vooruitstrevende instelling uitstekend te anticiperen op nieuwe trends en is zij haar concurrenten vaak een slag voor.’

Glaxosmithkline Consumer Healthcare BV is een van de leidende bedrijven op het gebied van zelfzorg en cosmeticaproducten. Zij levert een breed assortiment hoogwaardige producten, zoals Sensodyne, Paradontax, Aquafresh, Corega (mondverzorging) en Voltaren, Otrivin, Nicotinell, Zovirax, Panadol en Exedrine (wellness/OTC). GSK Consumer Healthcare BV (1977) is gevestigd in Zeist en is in heel Nederland actief.

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in GSK Consumer Healthcare BV een stabiele, vooruitstrevende onderneming die continu bezig haar producten verder te verbeteren en volop investeert in de modernste technologie en ook in e-health.

Toppositie
De jury prijst met name de hoge kwaliteit van haar producten en het brede assortiment. Om de huidige toppositie te handhaven en de kwaliteit te waarborgen, werkt GSK nauw samen met onder meer patiëntenorganisaties, zorgprofessionals, universiteiten, externe onderzoekers, de overheid en zorgverzekeraars. ‘De gezondheidszorg staat voor grote uitdagingen, want de kosten stijgen fors, terwijl het budget door toedoen van de overheid steeds vaker wordt begrensd. Vooral door innovatie tracht GSK de kwaliteit van de zorg te verbeteren en de efficiëntie te vergroten. Zij besteedt daar relatief veel geld aan: circa 15% van de jaaromzet wordt geïnvesteerd in research en development. Opmerkelijk hierbij is dat GSK een van de weinige bedrijven is die volledig transparant is omtrent de onderzoeksresultaten en deze voor alle wetenschappers beschikbaar stelt’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie.

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen staat bij GSK Consumer Healthcare BV hoog in het vaandel. Zo spant de onderneming zich in om medicijnen toegankelijk te maken voor mensen in ontwikkelingslanden, en staat zij zelfs op de eerste plaats van de AMI, de Acces to Medicine Index. Ook verleent GSK jaarlijks steun aan diverse patiëntenorganisaties. De Nominatiecommissie is van mening dat GSK op basis van al deze gronden uitgeroepen kan worden als branchewinnaar.

Meer informatie: https://www.gsk.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut
Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2015), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in februari en wekelijks tot einde 2015 te volgen op RTL 7, zondags om 12:55 uur.

Deel: ' GSK Consumer Healthcare BV winnaar 2015 Zelfzorg- en cosmeticabranche '