Gemeente Den Haag

15 februari 1998

Haagse scholen strijden om zwemprijzen

Op woensdag 24 februari, van 13.00 tot 17.00 uur, doen 600 kinderen van de Haagse basisscholen mee aan het Sport-intro zwemtoernooi. Sportsupport, onderdeel van de Haagse gemeentelijke dienst OCW, heeft voor de organisatie van dit toernooi de krachten gebundeld met de Haagse Zwemschool en diverse Haagse zwemverenigingen.

De kinderen zwemmen de volgende onderdelen:

* 1 x 25 meter borstslag naar keuze

* 1 x 25 meter rugslag naar keuze

* 6 x 25 meter scholenestafette

Voor de scholenestafette mag de school zelf de zes snelste leerlingen aanwijzen. Voor iedere categorie zijn er prijzen te behalen voor zowel jongens als meisjes. Voor de estafette zijn er prijzen voor de school en voor de nummer één nog een wisselbeker. In tegenstelling tot de voorgaande jaren, is er dit jaar geen stedelijke finale.

De deelnemers worden verdeeld over vier zwembaden. In elk zwembad assisteert een zwemvereniging tijdens het toernooi.

De verdeling is als volgt:

zwembad Morgenstond, i.s.m. zwemvereniging CWP zwembad de Blinkerd, i.s.m. zwemvereniging CWP zwembad de Waterthor, i.s.m. zwemvereniging DSZ zwembad Overbosch, i.s.m. zwemvereniging DES

Zoekwoorden:

Deel: ' Haagse scholen strijden om zwemprijzen '