Gemeente Den Haag

23 april 1999

Wethouder Stolte aanwezig bij 15 jaar Golf Duinzigt

Wethouder Wilbert Stolte van Sportzaken brengt op zondag 25 april een bezoek aan de Stichting Golf Duinzigt, waar hij om 12.30 uur de opening verricht van een aantal feestelijke activiteiten in het kader van de viering "15 jaar Golf Duinzigt". Vijftien jaar geleden lanceerde de toenmalige wethouder van Sportzaken Piet Vink bij de hockeyvereniging HDM het plan om de hockeyvelden en omringende velden multifunctioneel te gebruiken hetgeen heeft geleid tot de oprichting van de golfclub. In die jaren is de Stichting Golf Duinzigt uitgegroeid tot een goed geoutilleerde 9 holes-golfbaan met 450 leden, een eigen clubhuis en een bloeiend clubleven. De golfsport ontwikkelt zich momenteel tot een van de snelst groeiende sporten in ons land. Nederland telt momenteel 126.000 geregistreerde golfers en 165 bij de Nederlandse Golf Federatie (NGF) aangesloten clubs. Daarvan hebben 113 clubs de A- of B-status. Stichting Golf Duinzigt heeft binnen de NGF de status van Geassocieerden d.w.z. "jonge clubs" die in afwachting zijn van een officiële A- of B status of clubs die beschikken over een complex met een kleine par-3 baan of die een baan hebben uitgezet op hockey- en voetbalvelden. Al een aantal jaren onderzoekt Stichting Golf Duinzigt de mogelijkheden om de nu beschikbare grond uit te breiden met een aantal extra holes waardoor men de beschikking krijgt over een volwaardige golfbaan in Den Haag.

Zoekwoorden:

Deel: ' Haagse wethouder Stolte aanwezig bij 15 jaar Golf Duinzigt '